Vesti


Održana XI sednica Upravnog odbora PU HORES, u hotelu „Falkensteiner“, u Beogradu

Na sednici Upravnog odbora Poslovnog udruženja hotelsko-ugostiteljske privrede HORES, održanoj 14. decembra 2022. godine, u hotelu „Falkensteiner“, u Beogradu, razmatrane su inicijative HORES-a za unapređenje poslovanja hotelsko-ugostiteljske privrede u 2023. godini

Više...

Na sednici Upravnog odbora Poslovnog udruženja hotelsko-ugostiteljske privrede HORES, održanoj 14. decembra 2022. godine, u hotelu „Falkensteiner“, u Beogradu, razmatrane su inicijative HORES-a za unapređenje poslovanja hotelsko-ugostiteljske privrede u 2023. godini:

  1. Rešavanje problema nedostaka kadrova u ugostiteljskoj delatnosti;
  2. usvajanje izmena i dopuna Zakona o angažovanju sezonske radne snage u ugostiteljstvu;
  3. inicijativa za smenjenje pdv-a na hranu sa 20% na 10% (inicijativa pokrenuta 2018);
  4. oslobađanje od poreza napojnice (neoporezivanje napojnica do 10%);
  5. povećanje kvaliteta rada hotela kroz projekat „tajni gost“, na osnovu dobijene saglasnosti Ministarstva turizma i omladine Republike Srbije – dobijena je saglanost da se pristupi realizaciji provere kvaliteta pružanja usluga u ugostiteljskim objektima, određivanjem tajnog gosta;
  6. za usvajanje izmena i dopuna Zakona o autorskim pravima – predlažemo da se plaća kada gost plaća uslugu, a ne po kvadratu (bilo da gost boravi ili ne boravi u hotelu);

Doneta je Odluka da se ove inicijativu ponovo upute na razmatranje nadležnim organima.

Sve druge inicijative članica za unapređenje naše delatnosti su dobrodošle.

Takođe, doneta je Odluka o redizajniranju logoa i vizuelnog indentiteta HORES-a, te je, u tom smislu, odlučeno da se raspiše konkurs za novi logo HORES-a, kao i da će odluku o novom dizajnu doneti članovi Upravnog odbora tokom februara 2023.


Poslovno udruženje HORES obeležilo 90 godina rada – Pošta se pridružila filatelističkim izdanjem

Pošta Srbije objavila je izdanje prigodnih poštanskih maraka povodom obeležavanja 90 godina Poslovnog udruženja hotelsko-ugostiteljske privrede HORES. Na konferenciji za novinare u hotelu „Falkenštajner“, danas su, o značaju ovog strukovnog udruženja, jubileju, poslovanju, dobroj praksi i doprinosu razvoju turizma i hotelijerstva, govorili Dunja Đenić, pomoćnica ministra turizma i omladine u Vladi Srbije, Marija Labović, v.d. direktora Turističke organizacije Srbije, Adam Sofronijević, direktor Radne jedinice „Srbija marka“, i Aleksandar Vasilijević, predsednik Upravnog odbora HORES-a.

Više...

Pošta Srbije objavila je izdanje prigodnih poštanskih maraka povodom obeležavanja 90 godina Poslovnog udruženja hotelsko-ugostiteljske privrede HORES. Na konferenciji za novinare u hotelu „Falkenštajner“, danas su, o značaju ovog strukovnog udruženja, jubileju, poslovanju, dobroj praksi i doprinosu razvoju turizma i hotelijerstva, govorili Dunja Đenić, pomoćnica ministra turizma i omladine u Vladi Srbije, Marija Labović, v.d. direktora Turističke organizacije Srbije, Adam Sofronijević, direktor Radne jedinice „Srbija marka“, i Aleksandar Vasilijević, predsednik Upravnog odbora HORES-a.


„Kao najveća poslovna mreža u oblasti ugostiteljstva, hotelijerstva i restoraterstva, HORES je važan partner u stvaranju turističkog proizvoda Srbije, kreiranju opšteg poslovnog ambijenta i privrednog i zakonskog okvira za poslovanje i razvoj. Razvoj turističke privrede značajno zavisi od njegove efikasnosti, spretnosti, iskustva, stručnih znanja, veština, usmeravanja saradnje učesnika, podrške inovativnim idejama, a HORES je pokazao da sve to ume i može. Pošta Srbije je prepoznajući njegov značaj, jubilej obeležila prigodnim filatelističkim izdanjem i odlučila da pomogne promociji kojom u suštini unapređujemo turizam, ekonomsko blagostanje i rad svih ciljnih grupa“, rekao je Adam Sofronijević.


Izborom motiva Starog zdanja u Aranđelovcu, Pošta je želela da skrene pažnju na jedan od najstarijih hotela u Srbiji i hotelske kapacitete uopšte, kao važne činioce u turističkoj ponudi, a prisutni su izrazili nadu da će, ovaj hotel, ubrzo dobiti stari sjaj.


HORES je obezbedio stručnu saradnju u realizaciji filatelističke emisije, koja sadrži prigodnu poštansku marku u tabaku od po 25 maraka, koverat prvog dana i prigodan žig, u umetničkoj realizaciji Miroslava Nikolića, kreatora maraka Pošte Srbije.


Fotografije sa događaja: Igor Đukanović, Pošta Srbije.







TENDERER for National short-term expert(s) - Auditors, Ref. no Safe and Clean/TD 09/3

INFORMATION FOR TENDERER for National short-term expert(s) - Auditors

Više...

1. Contracting authority

Business association of hotel and restaurant industry – Serbia (HORES), Dobrinjska 11, 11000 Belgrade

2. Reference Number:

Safe and Clean/TD 09/3

3. Applying procedure

The objective of this request for offer is to engage the National short term expert(s) – Auditors for certification of the scheme “Clean&Safe”

The interested candidates are invited to submit filled the tender (on-line application) in line with requirements stipulated in points 5, 6 and 7 of this dossier, in English language to the following email address:

cistoisigurno@hores.rs

not later than Monday, August 8th, 2022 until 15:00 CET

The reference number of this call has to be placed in the subject of the email communication.

It is strongly recommended to submit the tender well in advance and not to wait until the last minute before the deadline. The offers received after the deadline stipulated above will not be taken into consideration.

4. General description of the procedure

Participation in this tender procedure is open to all natural or legal persons [participating either individually or in a grouping (consortium) of tenderers]. Participation is also open to international organisations.

Interested candidates are invited to submit the tender in accordance with the rules set out in this request. The tenderer must indicate the experts proposed within his offer.

5. Content of tender

Interested candidates must provide the following documents using the template provided in this tender dossier:

1. Tender submission form,
2. Technical offer (accompanied with experts’ CV),
3. Financial offer.

The Contracting Authority reserve right to request supporting documents that confirm the information provided in the Tender submission form or Technical offer, such as copies of degrees or diplomas, employers’ certificates, references, etc.

6. Technical offer

The technical offer consists of the List of proposed experts and their CVs. The List of proposed experts must be submitted using the template of Annex I of this tender dossier, while CVs in form of Annex III.

The experts indicated in the List of proposed experts for which the CV will not be submitted, will be granted with 0 points.

In case one offer received: the Contracting Authority shall check whether the offer is administratively, technically and financially compliant with the requirements set by this tender documentation.

7. Financial offer

The Financial offer must be presented as an amount in EUR (without VAT) and must be submitted using the template for the fee-based version of Annex II of this tender dossier.

The payments for services will be made based on the number of working days spent for the delivery of audits. One working day equals to one audit completed. Indicative workload per auditor is 26 working days in the period of 2 months. The travel and all subsistence and other expenses should be included in the auditor’s remuneration fee. No extra payment will be done.

8. Evaluation of technical offers

The quality of each technical offer will be evaluated in accordance with the award criteria and the weighting detailed in the Evaluation grid of this Tender dossier. No other award criteria will be used. The award criteria will be examined in accordance with the requirements indicated in the Terms of Reference.

Each expert will be evaluated as foreseen in the Evaluation grid. The overall technical score of the tender will be obtained by summing the granted points of all proposed experts. The final technical score will be obtained by applying the following formula:

9. Evaluation of financial offers

Upon completion of the technical evaluation, the tenders that were not eliminated during the technical evaluation will be evaluated. Tenders exceeding the maximum budget available for the contract are unacceptable and will be eliminated.

10. Choice of selected tenderer

The best price-quality ratio is established by weighing technical quality against price on an 80/20 basis.

11. Place of delivery

The place of delivery will be entire territory of Republic of Serbia.

12. Exclusion criteria

Experts shall be excluded from participation if:

a) they are bankrupt or being wound up, are having their affairs administered by the courts, have entered into an arrangement with creditors, have suspended business activities, are the subject of proceedings concerning those matters, or are in any analogous situation arising from a similar procedure provided for in national legislation or regulations;
b) they or persons having powers of representation, decision making or control over them have been convicted of an offence concerning their professional conduct by a judgment of a competent authority of a Member State which has the force of res judicata;
c) they have been guilty of grave professional misconduct proven by any means which the contracting authority can justify including by decisions of the European Investment Bank and international organisations;
d) they are not in compliance with their obligations relating to the payment of social security contributions or the payment of taxes in accordance with the legal provisions of the country in which they are established or with those of the country of the contracting authority or those of the country where the contract is to be performed;
e) they or persons having powers of representation, decision making or control over them have been the subject of a judgment which has the force of res judicata for fraud, corruption, involvement in a criminal organisation, money laundering or any other illegal activity, where such an illegal activity is detrimental to the Union's financial interests;
f) they are subject to an administrative penalty for being guilty of misrepresentation in supplying the information required by the contracting authority as a condition of participation in a procurement procedure or failing to supply information, or being declared to be in serious breach of their obligation under a contract covered by the budget;
g) they have a conflict of interest in connection with the contract; a conflict of interest could arise in particular as a result of economic interests, political or national affinities, family or emotional ties or any other relevant connection or shared interest.

Before signing a contract experts shall provide a declaration on their honour stating that they are not in one of the situations of exclusion listed above. In case of doubt, they may be requested to provide supporting evidence of non-exclusion.

13. Selection criteria

Minimum required qualifications of the auditor:

  • High school education
  • Work experience in economy and/or health and/or tourism sector
  • Serbian as native language with preferably English language skills

The auditors work shall be conducted in Serbian language, but the reporting and supporting documentation shall be in English due to international character of the project under which this contract is to be executed.

INFORMATION FOR TENDERER for National short-term expert(s) - Auditors

Više...

1. Contracting authority

Business association of hotel and restaurant industry – Serbia (HORES), Dobrinjska 11, 11000 Belgrade

2. Reference Number:

Safe and Clean/TD 09/2

3. Applying procedure

The objective of this request for offer is to engage the National short term expert(s) – Auditors for certification of the scheme “Clean&Safe”

The interested candidates are invited to submit filled the tender (on-line application) in line with requirements stipulated in points 5, 6 and 7 of this dossier, in English language to the following email address:

cistoisigurno@hores.rs

not later than Monday, June 20th, 2022 until 15:00 CET

The reference number of this call has to be placed in the subject of the email communication.

It is strongly recommended to submit the tender well in advance and not to wait until the last minute before the deadline. The offers received after the deadline stipulated above will not be taken into consideration.

4. General description of the procedure

Participation in this tender procedure is open to all natural or legal persons [participating either individually or in a grouping (consortium) of tenderers]. Participation is also open to international organisations.

Interested candidates are invited to submit the tender in accordance with the rules set out in this request. The tenderer must indicate the experts proposed within his offer.

5. Content of tender

Interested candidates must provide the following documents using the template provided in this tender dossier:

1. Tender submission form,
2. Technical offer (accompanied with experts’ CV),
3. Financial offer.

The Contracting Authority reserve right to request supporting documents that confirm the information provided in the Tender submission form or Technical offer, such as copies of degrees or diplomas, employers’ certificates, references, etc.

6. Technical offer

The technical offer consists of the List of proposed experts and their CVs. The List of proposed experts must be submitted using the template of Annex I of this tender dossier, while CVs in form of Annex III.

The experts indicated in the List of proposed experts for which the CV will not be submitted, will be granted with 0 points.

In case one offer received: the Contracting Authority shall check whether the offer is administratively, technically and financially compliant with the requirements set by this tender documentation.

7. Financial offer

The Financial offer must be presented as an amount in EUR (without VAT) and must be submitted using the template for the fee-based version of Annex II of this tender dossier.

The payments for services will be made based on the number of working days spent for the delivery of audits. One working day equals to one audit completed. Indicative workload per auditor is 26 working days in the period of 3 months. The travel and all subsistence and other expenses should be included in the auditor’s remuneration fee. No extra payment will be done.

8. Evaluation of technical offers

The quality of each technical offer will be evaluated in accordance with the award criteria and the weighting detailed in the Evaluation grid of this Tender dossier. No other award criteria will be used. The award criteria will be examined in accordance with the requirements indicated in the Terms of Reference.

Each expert will be evaluated as foreseen in the Evaluation grid. The overall technical score of the tender will be obtained by summing the granted points of all proposed experts. The final technical score will be obtained by applying the following formula:

9. Evaluation of financial offers

Upon completion of the technical evaluation, the tenders that were not eliminated during the technical evaluation will be evaluated. Tenders exceeding the maximum budget available for the contract are unacceptable and will be eliminated.

10. Choice of selected tenderer

The best price-quality ratio is established by weighing technical quality against price on an 80/20 basis.

11. Place of delivery

The place of delivery will be entire territory of Republic of Serbia.

12. Exclusion criteria

Experts shall be excluded from participation if:

a) they are bankrupt or being wound up, are having their affairs administered by the courts, have entered into an arrangement with creditors, have suspended business activities, are the subject of proceedings concerning those matters, or are in any analogous situation arising from a similar procedure provided for in national legislation or regulations;
b) they or persons having powers of representation, decision making or control over them have been convicted of an offence concerning their professional conduct by a judgment of a competent authority of a Member State which has the force of res judicata;
c) they have been guilty of grave professional misconduct proven by any means which the contracting authority can justify including by decisions of the European Investment Bank and international organisations;
d) they are not in compliance with their obligations relating to the payment of social security contributions or the payment of taxes in accordance with the legal provisions of the country in which they are established or with those of the country of the contracting authority or those of the country where the contract is to be performed;
e) they or persons having powers of representation, decision making or control over them have been the subject of a judgment which has the force of res judicata for fraud, corruption, involvement in a criminal organisation, money laundering or any other illegal activity, where such an illegal activity is detrimental to the Union's financial interests;
f) they are subject to an administrative penalty for being guilty of misrepresentation in supplying the information required by the contracting authority as a condition of participation in a procurement procedure or failing to supply information, or being declared to be in serious breach of their obligation under a contract covered by the budget;
g) they have a conflict of interest in connection with the contract; a conflict of interest could arise in particular as a result of economic interests, political or national affinities, family or emotional ties or any other relevant connection or shared interest.

Before signing a contract experts shall provide a declaration on their honour stating that they are not in one of the situations of exclusion listed above. In case of doubt, they may be requested to provide supporting evidence of non-exclusion.

13. Selection criteria

Minimum required qualifications of the auditor:

• High school education
• Work experience in economy and/or health and/or tourism sector
• Serbian as native language with preferably English language skills

The auditors work shall be conducted in Serbian language, but the reporting and supporting documentation shall be in English due to international character of the project under which this contract is to be executed.

CALL FOR EXPRESSIONS OF INTEREST for experts in the short-term expert pool 2 Safe and Clean/TD 10

Više...

1. Contracting authority

Business association of hotel and restaurant industry – Serbia (HORES), Dobrinjska 11, 11000 Belgrade

2. Reference Number:

Safe and Clean/TD 10

3. Applying procedure

The objective of this call for expressions of interest is to set up a list of experts in the short-term expert pool 2.

The interested candidates are invited to submit filled Submission form (on-line application) in English language to the following email address: cistoisigurno@hores.rs by 15:00 CET on Tuesday, 10.5.2022.

It is strongly recommended to submit filled in Submission well in advance and not to wait until the last minute before the deadline. The Submission forms received after the deadline stipulated above will not be taken into consideration.

4. Information to be provided

Interested candidates should provide the following:

1. Filled in Submission form to be submitted to the following email address: cistoisigurno@hores.rs

The Contracting Authority reserves right to request supporting documents that confirm the information provided in the Submission form, such as copies of degrees or diplomas, employers’ certificates, references, etc.

5. General description of the procedure

Natural persons (natural persons performing economic activities - entrepreneurs) are invited to submit an expression of interest in accordance with the rules set out in this notice. The Contracting Authority will set up a list of external experts who meet the criteria stipulated at point 10. The external experts who meet the minimum requirements defined under point 10, will be ranked based on criteria stipulated at point 11, and the final list will be drown up.

The Contracting Authority will propose to sign the contract with up to 30 best ranked external experts from the final list. The experts will be asked to confirm their exclusivity and availability before signing the contract.

The signed contract entails no obligation on the part of the Contracting Authority concerning the allocation of organization and delivering of the training programme, to the external expert.

6. Use of the list resulting from this notice

The list resulting from this notice will be used exclusively for organization and delivering of the training program for the final beneficiaries in Serbia as described in the Terms of reference.

7. Full description of the fields covered by the call for expressions of interest

The Contracting Authority Business association of hotel and restaurant industry – Serbia (HORES) is to implement the Project „Clean & Safe”, financed by EU for cultural heritage and tourism and co-financed by the German Federal Government. The main goal of this project is to encourage the recovery of the hospitality business (hotels & restaurants), by developing disinfection framework (certification scheme) and conditions that ensure adequate levels of protection for employees and customers.

The general responsibility of the experts’ pool will be an organization and delivering of the training program for the final beneficiaries in Serbia.

8. Place of delivery

As a general rule, the services by the external experts shall be performed in the premises of the interested partners (territory of Republic of Serbia).

9. Exclusion criteria

Experts shall be excluded from participation if:

a) they are bankrupt or being wound up, are having their affairs administered by the courts, have entered into an arrangement with creditors, have suspended business activities, are the subject of proceedings concerning those matters, or are in any analogous situation arising from a similar procedure provided for in national legislation or regulations;

b) they or persons having powers of representation, decision making or control over them have been convicted of an offence concerning their professional conduct by a judgment of a competent authority of a Member State which has the force of res judicata;

c) they have been guilty of grave professional misconduct proven by any means which the contracting authority can justify including by decisions of the European Investment Bank and international organisations;

d) they are not in compliance with their obligations relating to the payment of social security contributions or the payment of taxes in accordance with the legal provisions of the country in which they are established or with those of the country of the contracting authority or those of the country where the contract is to be performed;

e) they or persons having powers of representation, decision making or control over them have been the subject of a judgment which has the force of res judicata for fraud, corruption, involvement in a criminal organisation, money laundering or any other illegal activity, where such an illegal activity is detrimental to the Union's financial interests;

f) they are subject to an administrative penalty for being guilty of misrepresentation in supplying the information required by the contracting authority as a condition of participation in a procurement procedure or failing to supply information, or being declared to be in serious breach of their obligation under a contract covered by the budget;

g) they have a conflict of interest in connection with the contract; a conflict of interest could arise in particular as a result of economic interests, political or national affinities, family or emotional ties or any other relevant connection or shared interest.

Before signing a contract, experts shall provide a declaration on their honour stating that they are not in one of the situations of exclusion listed above. In case of doubt, they may be requested to provide supporting evidence of non-exclusion.

10. Selection criteria

Minimum required qualifications of the trainer:

  • University education
  • Experience in health or sanitation or protection on work or epidemiology or tourism or hospitality sector
  • Serbian as native language with preferably English language skills
  • Experience in conducting trainings and/or deliver lectures and/or work with students and/or adult learners

The training programme are conducted in Serbian language, but the reporting and supporting documentation shall be in English due to international character of the project under which this contract is to be executed.

11. Criteria for ranking experts

The candidates will be ranked based on the award criterion: best value for money (weighting 80% technical quality, 20% price).

The technical quality will be assessed based on the following criteria:


EDUCATION - Max. score 20 points: - University / Bachelor’s degree - 15 points
- Master’s (MSc) / PhD degree - 20 points
WORK EXPERICENCE in required sectors - Max. score 40 points
- Up to 5 years - 25 points
- From 6 to 10 years - 35 points
- More than 10 years - 40 points
EXPERIENCE in trainings/lectures etc. - Max. score 40 points
- Up to 1 years - 25 points
- From 2 to 5 years - 35 points
- More than 5 years - 40 points

The Financial offer (price) must be expressed as daily rate (price of one expert’s working day) in EUR and must be presented as a gross amount (containing net amount and all related tax and the social charges as well as all other costs). In case that the external expert is a natural person, the tax and social charges will be paid by the Contracting Authority in line with the Serbian tax and social charges legislation, and only net amount will be paid to the indicated bank account. In case that the external expert is a natural person performing economic activities – entrepreneurs, the gross amount shall be paid to the indicated bank account.

In case when the offers are submitted in EUR, the payment will be done using the middle exchange rate of the National Bank of Serbia for the day of issuing the invoice.

12. Conditions of remuneration and reimbursement of experts

The payments for services will be made based on the number of working days spent for the organization and delivery of the training programme. One working day equals to one training programme organized and delivered. Indicative workload per expert is 20 working days in the period of 4 months. The travel and subsistence expenses shall not be reimbursed under the conditions set out in the contract, since those expenses must be included in the financial offer.

CALL FOR EXPRESSIONS OF INTEREST for National short-term expert(s) - Auditors Safe and Clean/TD 09

Više...

1. Contracting authority

Authority Business association of hotel and restaurant industry – Serbia (HORES), Dobrinjska 11, 11000 Belgrade

2. Reference Number:

Safe and Clean/TD 09

3. Registration procedure

The objective of this call for expressions of interest is to set up a list of national short-term experts - auditors financed through project “Clean&Safe”.

The interested candidates are invited to submit filled Submission form (on-line application) in English language to the following email address: cistoisigurno@hores.rs by 12:00 CET on Thursday, 12.5.2022.

It is strongly recommended to submit filled in Submission well in advance and not to wait until the last minute before the deadline. The Submission forms received after the deadline stipulated above will not be taken into consideration.

4. Information to be provided

Interested candidates should provide the following: 1. Filled in Submission form to be submitted to the following email address: cistoisigurno@hores.rs The Contracting Authority reserves right to request supporting documents that confirm the information provided in the Submission form, such as copies of degrees or diplomas, employers’ certificates, references, etc.

5. General description of the procedure

Natural persons (natural persons performing economic activities - entrepreneurs) are invited to submit an expression of interest in accordance with the rules set out in this notice. The Contracting Authority will set up a list of external experts who meet the criteria stipulated at point 10. The external experts who meet the minimum requirements defined under point 10, will be ranked based on criteria stipulated at point 11, and the final list will be drown up.

The Contracting Authority will propose to sign the contract with up to 15 best ranked external experts from the final list. The experts will be asked to confirm their exclusivity and availability before signing the contract.

The signed contract entails no obligation on the part of the Contracting Authority concerning the allocation of interested partners for audit, to the external expert.

6. Use of the list resulting from this notice

The list resulting from this notice will be used exclusively for assessment and compliance with Clean&Safe protocols by interested partners.

7. Full description of the fields covered by the call for expressions of interest

The Contracting Authority Business association of hotel and restaurant industry – Serbia (HORES) is to implement the Project „Clean & Safe”, financed by EU for cultural heritage and tourism and co-financed by the German Federal Government. The main goal of this project is to encourage the recovery of the hospitality business (hotels & restaurants), by developing disinfection framework (certification scheme) and conditions that ensure adequate levels of protection for employees and customers.

The auditors will be responsible for assessment and compliance with Clean&Safe protocols by interested partners.

8. Place of delivery

As a general rule, the services by the external experts shall be performed in the premises of the interested partners (territory of Republic of Serbia).

9. Exclusion criteria

Experts shall be excluded from participation if:

a) they are bankrupt or being wound up, are having their affairs administered by the courts, have entered into an arrangement with creditors, have suspended business activities, are the subject of proceedings concerning those matters, or are in any analogous situation arising from a similar procedure provided for in national legislation or regulations;

b) they or persons having powers of representation, decision making or control over them have been convicted of an offence concerning their professional conduct by a judgment of a competent authority of a Member State which has the force of res judicata;

c) they have been guilty of grave professional misconduct proven by any means which the contracting authority can justify including by decisions of the European Investment Bank and international organisations;

d) they are not in compliance with their obligations relating to the payment of social security contributions or the payment of taxes in accordance with the legal provisions of the country in which they are established or with those of the country of the contracting authority or those of the country where the contract is to be performed;

e) they or persons having powers of representation, decision making or control over them have been the subject of a judgment which has the force of res judicata for fraud, corruption, involvement in a criminal organisation, money laundering or any other illegal activity, where such an illegal activity is detrimental to the Union's financial interests;

f) they are subject to an administrative penalty for being guilty of misrepresentation in supplying the information required by the contracting authority as a condition of participation in a procurement procedure or failing to supply information, or being declared to be in serious breach of their obligation under a contract covered by the budget;

g) they have a conflict of interest in connection with the contract; a conflict of interest could arise in particular as a result of economic interests, political or national affinities, family or emotional ties or any other relevant connection or shared interest.

Before signing a contract, experts shall provide a declaration on their honour stating that they are not in one of the situations of exclusion listed above. In case of doubt, they may be requested to provide supporting evidence of non-exclusion.

10. Selection criteria

Minimum required qualifications of the external expert – Auditor of the “Clean&Safe” protocols:

  • Education: High school degree
  • Work experience in economy and/or health and/or tourism sector

11. Criteria for ranking experts

The candidates will be ranked based on the award criterion: best value for money (weighting 80% technical quality, 20% price).

The technical quality will be assessed based on the following criteria:
EDUCATION - Max. score 50 points:
- High School degree - 35 points
- University / Bachelor’s degree - 45 points
- Master’s (MSc) / PhD degree - 50 points
WORK EXPERICENCE - Max. score 50 points
- Up to 5 years - 30 points
- From 6 to 10 years - 40 points
- More that 10 years - 50 points

The Financial offer (price) must be expressed as daily rate (price of one expert’s working day) in EUR and must be presented as a gross amount (containing net amount and all related tax and the social charges as well as all other costs). In case that the external expert is a natural person, the tax and social charges will be paid by the Contracting Authority in line with the Serbian tax and social charges legislation, and only net amount will be paid to the indicated bank account. In case that the external expert is a natural person performing economic activities – entrepreneurs, the gross amount shall be paid to the indicated bank account.

In case when the offers are submitted in EUR, the payment will be done using the middle exchange rate of the National Bank of Serbia for the day of issuing the invoice.

12. Conditions of remuneration and reimbursement of experts

The payments for services will be made based on the number of working days spent for the evaluation of interested partners. One working day equals to one assessment completed. Indicative workload per Auditor is 26 working days in the period of 4 months. The travel and subsistence expenses shall not be reimbursed under the conditions set out in the contract, since those expenses must be included in the financial offer.

Poslovno udruženje hotelsko-ugostiteljske privrede HORES poziva sve zainteresovane da pogledaju priloženu dokumentaciju u vezi sa organizovanjem COVID–19 obuka za ugostiteljske radnike i pružaoce usluga privatnog smeštaja, i da se prijave na tender.
Poslovno udruženje hotelsko-ugostiteljske privrede HORES poziva sve zainteresovane da pogledaju priloženu dokumentaciju u vezi sa organizovanjem COVID–19 obuka za ugostiteljske radnike i pružaoce usluga privatnog smeštaja, i da se prijave na tender.
Poslovno udruženje hotelsko-ugostiteljske privrede HORES poziva sve zainteresovane da pogledaju priloženu dokumentaciju u vezi sa organizovanjem COVID–19 obuka za ugostiteljske radnike i pružaoce usluga privatnog smeštaja, i da se prijave na tender.
Poslovno udruženje hotelsko-ugostiteljske privrede HORES poziva sve zainteresovane da pogledaju priloženu dokumentaciju u vezi sa organizovanjem COVID–19 obuka za ugostiteljske radnike i pružaoce usluga privatnog smeštaja, i da se prijave na tender.
Novogodišnji radni doručak hotelijera na Zlatibor

Danas je održan sastanak direktora hotela na Zlatiboru u prisustvu predsednika opštine Čajetina, Milana Stamatovića i direktora HORES-a dr Georgi Genova. Razgovarali smo o primeni zdravstveno-epidemioloških mere u hotelima za vreme zimske turističke sezone, sa inicijativom da se omogući hotelima da njihovi lobi barovi rade do 23h samo za goste hotela, kao i o planu aktivnosti HORES-a u 2021. godini. Prioritet je smanjenje PDV na hranu sa 20% na 10%, kao i izmena Zakona pojednostavljenom radnom angažovanju na sezonskim poslovima u određenim delatnostima.

Više...

Danas je održan sastanak direktora hotela na Zlatiboru u prisustvu predsednika opštine Čajetina, Milana Stamatovića i direktora HORES-a dr Georgi Genova. Razgovarali smo o primeni zdravstveno-epidemioloških mere u hotelima za vreme zimske turističke sezone, sa inicijativom da se omogući hotelima da njihovi lobi barovi rade do 23h samo za goste hotela, kao i o planu aktivnosti HORES-a u 2021. godini. Prioritet je smanjenje PDV na hranu sa 20% na 10%, kao i izmena Zakona pojednostavljenom radnom angažovanju na sezonskim poslovima u određenim delatnostima.


Takođe, ovom prilikom, Nenadu Borovčaninu, direktoru Ustanove studentskih odmarališta „Beograd“ uručen sertifikat „Čisto i sigurno / Clean & Safe“ za primenu zdravstveno-sanitarnih mera u Studentskom odmaralištu „Ratko Mitrović“ na Zlatiboru.





Sastanak u Ministarstvu povodom zimska turističke sezona – Sezona je ekonomski značajna, ali je prioritet zdravlje ljudi

Ministarka trgovine, turizma i telekomunikacija Tatjana Matić i predstavnici ugostiteljskog i hotelijerskog sektora, turističkih organizacija i lokalnih samouprava, saglasili su se, na današnjem sastanku, da je za oporavak sektora značajno da radi tokom zimske turističke sezone, ali da je prioritet očuvanje zdravlja ljudi.

Više...

Ministarka trgovine, turizma i telekomunikacija Tatjana Matić i predstavnici ugostiteljskog i hotelijerskog sektora, turističkih organizacija i lokalnih samouprava, saglasili su se, na današnjem sastanku, da je za oporavak sektora značajno da radi tokom zimske turističke sezone, ali da je prioritet očuvanje zdravlja ljudi.


„Svesni smo ekonomskog značaja nastavka rada hotela i ugostiteljskih objekata tokom zimske sezone, posebno imajući u vidu gubitke koje je sektor do sada pretrpeo zbog posledica pandemije. Međutim, zdravlje i životi ljudi su na prvom mestu i neophodna je striktna primena epidemioloških mera koje je doneo i koje će donositi Krizni štab u odnosu na epidemiološku situaciju“, upozorila je Matić.


Ona je istakla da će u narednom periodu biti pojačan inspekcijski nadzor i da će se sprovoditi stroga kontrola u hotelima i ugostiteljskim objektima.


„Poštovanje propisanih mera, koje uključuje i angažovanje zaposlenih, njihovo usmeravanje i upozoravanje gostiju, preduslov je za dalji nesmetani rad, i, u tom smislu, neophodno je uključivanje svih privrednika, ali i lokalnih samouprava i turističkih organizacija u kontrolu primene mera i zaštitu građana“, poručila je Matić.


Sastanku su pored predstavnika Ministarstva trgovine, turizma i telekomunikacija prisustvovali i direktor HORES-a Georgi Genov, direktor JP Skijališta Srbije, Dejan Ćika, direktor JP Stara planina, Goran Karadžić, predsednik UO HORES-a Aleksandar Vasilijević, sekretar za turizam PKS Tijana Maljković i drugi predstavnici PKS, predstavnici lokalnih samouprava Raške i Brusa, direktori turističkih organizacija Zlatibora, Raške, Brusa, kao i direktori hotela u Vrnjačkoj Banji, na Kopaoniku i Zlatiboru.


Izvor: https://mtt.gov.rs/slider/zimska-sezona-ekonomski-znacajna-ali-je-prioritet-zdravlje-ljudi/





Sastanak direktora HORES-a sa sekretarom za privredu i turizam Vlade AP Vojvodine

Pokrajinski sekretar za privredu i turizam, dr Nenad Ivanišević, sastao se sa direktorom HORES-a, dr Georgijem Genovim, koji je upoznao domaćine sa istorijom HORES-a. Ovo poslovno udruženje je pouzdan i profesionalan partner javnom sektoru i ostalim socijalnim partnerima, posebno prilikom kreiranja opšteg privrednog i zakonskog okvira, koji utiče na poslovanje i razvoj hotelsko-ugostiteljske delatnosti.

Više...

Pokrajinski sekretar za privredu i turizam, dr Nenad Ivanišević, sastao se sa direktorom HORES-a, dr Georgijem Genovim, koji je upoznao domaćine sa istorijom HORES-a. Ovo poslovno udruženje je pouzdan i profesionalan partner javnom sektoru i ostalim socijalnim partnerima, posebno prilikom kreiranja opšteg privrednog i zakonskog okvira, koji utiče na poslovanje i razvoj hotelsko-ugostiteljske delatnosti.


Direktor Genov je upoznao domaćine da je HORES član Evropskog udruženja hotela, restorana i kafića (HOTREC), Svetske asocijacije hotelijera i restoratera (IH&RA), Balkanske asocijacije hotelijera i restoratera (BAHA), kao i da je vodeća poslovna mreža u oblasti hotelijerstva i restoraterstva u Republici Srbiji.


Udruženje implementira svoje poslovne aktivnosti na način koji ga definiše kao strukovno, poslovno udruženje koje objedinjuje sve relevantne činoce koji obrazuju kadrove za hotelijerstvo, dobavljače i ostale zainteresovane subjekte, sa posebnim interesom za udruživanje, radi promocije i razvoja ugostiteljske delatnosti, zaštite esnafa, etike i povećanja konkurentnosti članica kompanija na globalnom nivou. Cilj HORES-a je proaktivan pristup u stvaranju što pogodnije ekonomske klime radi zaštite i promovisanja zajedničkih i strukovnih interesa svojih članica. Pored toga, sa povećanjem broja članica, ostvaruje se veća reprezentativnost prema državnim organima i ostalim socijalnim partnerima.


Na sastanku u Pokrajinskom sekretarijatu za privredu i turizam, istaknuta je misija Udruženja koja obuhvata povećanje konkurentske sposobnosti kroz stvaranje tržišno prepoznatljivog proizvoda visokog kvaliteta zasnovanog na ukupnom lancu vrednosti, potom istraživanje tržišta, zadovoljstva potrošača i zaposlenih, zajednički nastup na sajmovima turizma u zemlji i inostranstvu, izdavačku delatnost (Hotelski vodič, Vodič restorana, priručnici, uputstva i sl.), aktivnosti na prilagođavanju obrazovnog sistema savremenim potrebama hotelijerstva i ugostiteljstva, kao i za stupanje svojih strukovnih interesa pred nadležnim državnim i drugim organima i organizacijama.


Na prvom, inicijalnom sastanku resornog Sekretarijata i uprave HORES-a, istaknute su aktivnosti u domenu poreskog sistema, tj. da je, zahvaljujući inicijativi HORES-a, PDV za hotelski smeštaj zadržan na nivou od 10 odsto, a osnovana je i Akademija HORES, koja, prema savremenim standardima, vrši obuku kadrova u hotelijerstvu i restoraterstvu (kursevi i seminari različitih nivoa).


Pored toga, Udruženje će se u narednom periodu svesrdno zalagati, između ostalog, za smanjenje PDV-a na usluge ishrane, smanjenje komunalnih i drugih lokalnih taksi, izmenu Zakona o autorskim i drugim srodnim pravima, kao i mnoga druga pitanja važna za poslovanje svojih članica.


Na sastanku je konstatovano da postoji mnogo prostora za saradnju, te da će iskustva HORES-a, kao i aktuelne aktivnosti koje sprovode, u mnogome pomoći Sekretarijatu prilikom kreiranja mera podrške namenjenih oblasti turizma i ugostiteljstva, počev već od naredne godine, kako bi bespovratna sredstva putem subvencija dala što efikasnije i dugoročnije rezultate.


Fotografije: Sekretarijat za privredu i turizam AP Vojvodine


http://www.spriv.vojvodina.gov.rs/index.php/lat/pocetna1/83-vesti-latinica1/1473-susret-sa-direktorom-poslovnog-udruzenja-hotelsko-ugostiteljske-privrede-srbije-hores






Direktor HORES-a posetio Vrnjačku Banju

Na poziv direktora hotela „Tonanti“ Aleksandra Gvozdića, dr Georgi Genov, direktor HORES-a, sa saradnicima, posetio je, 26. i 27. novembra 2020. godine, Vrnjačku Banju.

Više...

Na poziv direktora hotela „Tonanti“ Aleksandra Gvozdića, dr Georgi Genov, direktor HORES-a, sa saradnicima, posetio je, 26. i 27. novembra 2020. godine, Vrnjačku Banju.


Tokom boravka, predstavnici HORES-a su obišao hotele „Zepter“, „Fontanu“, „Solaris“ i „Tonanti“, i, tom prilikom, razgovorali o svim aktuelnim problemima koje je donela pandemija prouzrokovana COVID–19. Takođe, direktor HORES-a je upoznao hotelijere sa svima aktivnostima i inicijativama koje je pokrenuo HORES. Ovo je bila prilika da se predstvnici HORES-a upoznaju sa poslovanjem u uslovima globalne pandemije, i higijensko-zdravstvenim merama koje hoteli u Vrnja;koj Banju sprovode, a povodom projekta „Čisto i sigurno“ / „Clean and Safe“.


Prvog dana boravka, uveče, u hotelu „Tonanti“, uživo u programu RTV Vrnjačka Banja, direktor HORES-a je učestvovao u emisiji o uticaju pandemije na turizam zajedno sa Bojanom Đurovićem, predsednikom opštine Vrnjačka Banja i Aleksandrom Gvozdićem, direktorom hotela „Tonanti“.


Izvor: https://www.youtube.com/watch?v=UJMDXqd0oEo




Ministarka trgovine, turizma i telekomunikacija primila predstavnike Hores-a

Na inicijativu ministarke trgovine, turizma i telekomunikacija, gospođe Tatjane Matić, 24. novembra 2020. godine, održan je sastanak predsednika Upravnog odbora, Aleksandra Vasilijevića, i direktora HORES-a, dr Georgi Genova sa ministarkom Matić, na kojem su prisustvovali i državni sekretar za turizam prof. dr Miroslav Кnežević i pomoćnik ministra, prof. dr Renata Pindžo.

Više...

Na inicijativu ministarke trgovine, turizma i telekomunikacija, gospođe Tatjane Matić, 24. novembra 2020. godine, održan je sastanak predsednika Upravnog odbora, Aleksandra Vasilijevića, i direktora HORES-a, dr Georgi Genova sa ministarkom Matić, na kojem su prisustvovali i državni sekretar za turizam prof. dr Miroslav Кnežević i pomoćnik ministra, prof. dr Renata Pindžo.


Resorno ministarstvo razmatra čitav niz mera kako bi pomoglo hotelsko-ugostiteljskom sektoru koji je strahovito pogođen pandemijom prouzrokovanom COVID–19. Upravo je to i jedan od razloga zbog kojeg je organizovan sastanak sa predstavnicima Poslovnog udruženja hotelsko-ugostiteljske privrede Srbije – HORES. „Cilj nam je isti – brži i efikasniji oporavak od krize i uverena sam da ga udruženi možemo i ostvariti – navela je ministarka Matić.


Na sastanku su predstavnici HORES-a upoznali ministarku o aktivnostima i projektima koje sprovodi HORES, a jedna od glavnih tema je bio predlog za donošenje prioritetnih novih ekonomskih i socijalnih mera za ublažavanje posledica prouzrokvane pandemije COVID–19 na ugostiteljsku delatnost.


Na sastanku je dogovoreno da buduće aktivnosti budu usmerene ka:

  • Smanjenju PDV-a na hranu sa 20% na 10%
  • Dopunu Zakona o pojednostavljenom radnom angažovanju na sezonskim poslovima u određenim delatnostima, na način da se angažovanje sezonske radne snage u poljoprivredi i šumarstvu, dopuni da se primenjuje i za ugostiteljsku delatnost;
  • Moratorijum na investicione i lizing kredite od dve godine;


U cilju finansijske konsolidacije hotela i restorana u postkovid period, i prevazilaženje trenutnog poslovanja tokom kovid perioda, dogovoreno je da se uputi nadležnima molba za moratorijum na investicione i lizing kredite od dve godine. Verujemo da bi ovaj moratorijum pomogao ugostiteljskoj privredi da lakše prevaziđe trenutnu krizu.


Ministarka Matić nas je informisala da je Ministarstvo dodatno uzelo u razmatranje i sledeći set mera:

  • otpis ili odlaganje poreza i doprinosa koji dolaze na naplatu počev od 4. 1. 2021. godine, a koji su bili deo osnovne pomoći privredi za mesece mart, april, maj i avgust 2020. godine;
  • otpis ili odlaganje dela poreza na imovinu (ugostiteljstvo);
  • otpis ili odlaganje dela obaveza prema EPS-u za angažovanu električnu energiju (ugostiteljstvo);
  • otpis akontacionog poreza na dobit za 2020. godinu;
  • ubrzanje procedure kredita za likvidnost preko Fonda za razvoj i prioritet za turistički sektor.


Predstavnici HORES-a su ocenili sastanak vrlo konstruktivnim, kao i to da je ministarka Matić vrlo zainteresovana da pruži doprinos za rešavanje mnogobrojnih problema u cilju prevazilaženja trenutnog stanja u našoj delatnosti, predlogom dugoročnih mera, kako bi se pomoglo privrednim subjektima da opstanu i budu konkuretni na domaćem i međunarodnom tržištu.






Počinje Horesova kampanja „ČISTO I SIGURNO“ (CLEAN & SAFE)

Početak projekta „Čisto i sigurno“ (Clean & Safe) najavljen je na konferenciji za medije Poslovnog udruženja hotelsko-ugostiteljske privrede Srbije HORES i Turističke organizacije Srbije u restoranu „Venecija“

Više...

Početak projekta „Čisto i sigurno“ (Clean & Safe) najavljen je na konferenciji za medije Poslovnog udruženja hotelsko-ugostitljske privrede Srbije HORES i Turističke organizacije Srbije u restoranu „Venecija“.


Direktor HORES-a, dr Georgi Genov, predstavio je program sertifikacije hotelskih i ugostiteljskih preduzeća na osnovu preporuka Svetske zdravstvene organizacije, Vlade Republike Srbije, Ministarstva zdravlja i Instituta za javno zdravlje „Dr Milan Jovanović Batut“ sa ciljem da boravak gostiju bude čist i bezbedan, i da predstavi Srbiju kao sigurnu destinaciju za domaće i strane goste. Očekivanja su da će pokretanjem međunarodnog turizma i dolaska stranaca u Srbiju to biti velika šansa za oporavak turizma.


HORES je po ugledu na nacionalne evropske asocijacije članice HOTRES-a, kreirao pečat „Čisto & sigurno“, koji će omogućiti da se, na ovaj način, razlikuju hoteli, drugi smeštajni objekti, restorani i ugostiteljski objekti koji se pridržavaju higijenskih i zdravstveno-bezbednosnih propisanih standarda, radi sprečavanja širenja i kontrole virusa COVID–19, i drugih mogućih infekcija. Uvođenjem jedinstvenog prepoznatljivog sertifikata (pečata), koji bi bio vidljiv u ponudama, građani bi mogli da, sa poverenjem, rezervišu putovanja za sebe i porodice i budu uvereni da je ovo destinacija za siguran odmor.


Prof. dr Miroslav Knežević, državni sekretar u Ministarstvu trgovine, turizma i telekomunikacija Republike Srbije, istakao je da HORES-ov projekat doprinosi boljem pozicioniranju turizma Srbije na domaćem i međunarodnom turističkom tržištu, kao i da je ovaj projekat značajan za oporavak i budući razvoj turizma na teritoriji Srbije zbog čega je i dobio punu institucionalnu podršku kao projekat od nacionalnog značaja. Ovaj projekat predstavlja jedinstvenu proceduru objedinjavanja svih preporuka koje su dale domaće i strane relevantne institucije u cilju da se ugostiteljski objekti što bolje pripreme i svojim gostima garantuju sigurnost kada je reč o higijeni. Knežević je i obavestio medije da je HORES postao član svetskog akreditacionog tela za sertifikaciju hotela i restorana.


Mr Marija Labović, v.d. direktora Turističke organizacije Srbije naglasila je podršku HORESOV-om projektu i istakla da se sertifikacijom vraća poverenje putnika i turista . Kroz promociju Srbije u zemlji i svetu, kao bezbedne destinacije, uspećemo da postignemo rezultate u privlačenju stranih turista u postkovid periodu što i jeste poseban izazov domaćeg turizma. Veoma je važno za nove i potencijalne turiste da vide i budu uvereni da je država pokazala da brine o sigurnosti putnika i turista koji će doći i posetiti našu zemlju.


Jovana Tufegdžić, menadžer za eksternu komunikaciju Coca-Cola HBC Srbija d.o.o, izjavila je da je Coca-Cola sistem nedavno lansirao kampanju ,,Otvoreni kao nikada pre“ kroz koju će realizovati niz aktivnosti usmerenih na podršku i pomoć partnerima iz HOREKA sektora širom zemlje. Kompanija će odabranim ugostiteljskim objektima ustupiti deo svog digitalnog oglasnog prostora i tako im omogućiti bolju promociju i komunikaciju sa gostima. Takođe, staviće na raspolaganje svoje znanje i ekspertizu svima kojima takav vid pomoći bude potreban. U posebno osmišljenoj akciji koja će biti sprovedena kroz Coca-Cola aplikaciju podeliće i 150.000 besplatnih flašica Coca-Cole u preko 300 lokala u celoj Srbiji. Jedan vid aktivnosti ogledaće se i u predstavljanju najautentičnijih ugostiteljskih objekata kroz lične priče vlasnika, na digitalnim kanalima, kako bi potrošače podsetili zašto su neki lokali tako omiljeni i tako posebni dugi niz godina. Sveukupno, u narednom periodu će kroz razne vidove aktivnosti biti podržano preko 600 ugostiteljskih objekata.




Program "Edukovanje i usavršavanje ljudskih resursa u turizmu"

Gradska uprava za privredu Grada Novog Sada zajedno sa Centrom za istraživanja i studije turizma iz Novog Sada i Poslovnim udruženjem hotelsko ugostiteljske privrede HORES iz Beograda,započinjesa realizacijom "Edukovanje i usavršavanje ljudskih resursa u turizmu" koji će se sprovoditi na teritoriji Novog Sada u periodu od juna do oktobra meseca 2020. godine.

Više...

Gradska uprava za privredu Grada Novog Sada zajedno sa Centrom za istraživanja i studije turizma iz Novog Sada i Poslovnim udruženjem hotelsko ugostiteljske privrede HORES iz Beograda,započinjesa realizacijom "Edukovanje i usavršavanje ljudskih resursa u turizmu" koji će se sprovoditi na teritoriji Novog Sada u periodu od juna do oktobra meseca 2020. godine.


Osnovni cilj obuka i edukacija je podizanje nivoa znanja i veština, obrazovanje i stručno usavršavanje aktera u turizmu. Edukovanjem i usavršavanjem ljudskih resursa u turizmu i ugostiteljstvu omogućava se razvoj turističkih proizvoda, usluga i novih tehnologija, u cilju povećanja konkurentnosti ne samo turističkog proizvoda, nego i turističkih preduzeća, ali i turističke destinicije u celosti.


Grad Novi Sad poslednjih godina izdvaja značajna sredstava za realizaciju različitih vrsta obuka, kako za zaposlene, tako i za nezaposlene osobe sa teritorije Novog Sada (prekvalifikacija i dokvalifikacija), o čemu svedoči uspešno realizovana prošlogodišnja edukacija i obuka kojoj se priključilo 55 polaznika na edukacijama za zaposlene u turizmu i 80 polaznika na obukama za nezaposlene (od čega je 67 polaznika steklo uslove za dobijanje sertifikata).


Program obuka obuhvata

Edukaciju zaposlenih kroz organizovanje radionica za najmanje 50 polaznika, predstavnika javnog, privatnog i civilnog sektora (turističke organizacije, turističe agencije, hotelijere, pružaoce usluge smeštaja, restorane, udruženja za organizaciju događaja i promociju turizma itd.). Imajući u vidu krizu izazvanu korona virusom akcenat edukacija za zaposlene biće na kriznim komunikacijama, upravljanjem destinacijom nakon krize, prioritet korišćenja digitalnih platformi u svrhu promocije destinacije itd. Teme će takođe biti stavljene u kontekst unapređenja turističke ponude Novog Sada (povećanje i unapređenje atrakcija, povećanje broja dolazaka i noćenja turista, stimulisanje privatnog sektora).


Obuka i obrazovanje nezaposlenih lica iz oblasti turizma, uključiće najmanje 50 polaznika koji su evidentirani kod NSZ, a koji žele da se prekvalifikuju ili steknu dodatne veštine kroz profile: recepcioner/ka, kuvar/ica i konobar/ica.


Mentorski rad biće omogućen za najmanje 10 polaznika. Obuka "jedan na jedan" sa mentorom biće realizovana za najmanje 5 polaznika za različite pozicije u kuhinji i za najmanje 5 polaznika za razvoj preduzetničkih veština (pokretanje samostalnog posla).


Praktični (studijski deo) obuke realizovaće se nakon sprovedenih edukacija i obuka za 50 najboljih polaznika. Pored karaktera posete najboljim praksama praktični deo obuke imaće i edukativni karakter, a ujedno će sadržati i komponentu umrežavanja sa akterima istog ili sličnog profila na destinaciji.


Obuke će održati eksperti sa dugogodišnjim praktičnim iskustvom, tj. stručnjaci i preduzetnici iz domena turizma, hotelijerstva i kreativnih industrija iz Srbije i inostranstva. U saradnji sa ključnim akterima razvoja turizma na teritoriji Novog Sada tokom juna i jula će se napraviti selekcija polaznika i usaglasiti teme edukacija i obuka sa očekivanjima polaznika. Tokom avgusta, septembra i oktobra obuke će se sprovoditi, dok će se studijsko putovanje organizovati u oktobru mesecu. Svim polaznicima će na kraju obuke biti dodeljenepotvrde (zaposleni u turizmu) i sertifikati (nezaposleni).


Molimo sve koji su zainteresovani da se prijave za edukacije/obuke da popunjeni formular pošalju na sledeće e-mail adrese


Za zaposlene: Centar za istraživanja i studije turizma, Novi Sad
Kontakt osoba: Jelisaveta Purić Samardžija
Telefon: +381 65 5511117, +381 21 6571766
E- mail: jelisaveta.puric@ctrs-balkans.org , www.ctrs-balkans.org


Za nezaposlene: Poslovno udruženje hotelsko ugostiteljske privrede - HORES, Beograd
Kontakt osoba: Dragana Bosnić
Telefon: +381 11 2642341, +381 11 3612538
E- mail: obuka.ugostiteljstvo@gmail.com, www.hores.rs


Prijavni formular za program "edukovanje i usavršavanje ljudskih resursa u turizmu"

10.06.2020. Sopštenje za medije

Beograd, 10. jun – Poslovno udruženje hotelsko-ugostiteljske privrede Srbije HORES saopštava da je, na osnovu informacija koje su ovom udruženju dostavile hoteli, članice, o stanju popunjenosti hotela za subotu, 6. jun 2020. godine, informišemo medije o sledećem: Na našu molbu, odgovorilo je 112 hotela danas, do 15.00 časova. Popunjenost hotela za subotu (vikend) 6. juna 2020. godine u Srbiji bila je 10,16%. Popunjenost hotela u Beogradu je 9,54%, a Srbija (van Beograda): 10,79%. U Srbiji je otvoreno 112 hotela, od ukupnog broja hotela (386). U Beogradu je otvoreno 42 od 115 hotela.

Više...

Beograd, 10. jun – Poslovno udruženje hotelsko-ugostiteljske privrede Srbije HORES saopštava da je, na osnovu informacija koje su ovom udruženju dostavile hoteli, članice, o stanju popunjenosti hotela za subotu, 6. jun 2020. godine, informišemo medije o sledećem: Na našu molbu, odgovorilo je 112 hotela danas, do 15.00 časova. Popunjenost hotela za subotu (vikend) 6. juna 2020. godine u Srbiji bila je 10,16%. Popunjenost hotela u Beogradu je 9,54%, a Srbija (van Beograda): 10,79%. U Srbiji je otvoreno 112 hotela, od ukupnog broja hotela (386). U Beogradu je otvoreno 42 od 115 hotela.


Takođe, na osnovu trenutnog stanja potvrđenih rezervacija (uz mogućnost otkazivanja), za period jun-septembar, rezervisano je oko 8% smeštajnih kapaciteta.


Određen broj kolega i dalje izražava veliku zabrinutost u vezi sa trenutnim poslovanjem, jer smatraju da ne mogu da izdrže dalji rad sa ovolikom popunjenošću.


Poslovno udruženje HORES, po ugledu na evropske zemlje, članice HOTREK-a, kreirao je pečat „Čisto & sigurno“ (Claen&Safe). Sa sertifikacijom hotela i restorana planiramo da započnemo 20. juna.


Sednica skupštine HORES-a, na kojoj će se razmatrati uticaj pandemije COVID–19 na hotelsku-restoratersku industriju: Kako dalje?, biće održana 24. juna 2020. godine, u hotelu Hajat u Beogradu.


Poslovno udruženje hotelsko-ugostiteljske privrede HORES poziva sve građane da ove godine svoje godišnje odmore provedu u Srbiji. Srbija je prelepa zemlja sa 380 hotela, motela, i više stotina restorana različitih ponuda.


HORES poziva građane da iskorite turističke vaučere koje je omogućila Vlada Republike Srbije.


Hotelsko-ugostiteljski objekti na planinama, banjama, salaši, etno domaćinstva pružaju mnogobrojne mogućnosti za zadovoljenje potreba odmora i relaksacije


Pozivamo sve građane da, boravkom u hotelima i restoranima, doprinesu bržem oporavku hotelsko-ugostiteljske privrede naše zemlje. Zbog posledica zdravestvene krize COVID–19, proglašenog vanrednog stanja, i ograničenja normalnog rada, mnogobrojni hoteli i restorani skoro tri meseca nisu radili. Manji broj koji je radio, gotovo nije ni imao prometa. Zato, HORES apeluje na građane, da koriste sadržaje i usluge hotela i restorana u Srbiji.


Turizam i hotelijerstvo su u velikoj meri doprineli da mnogobrojni strani turisti steknu lepu sliku o našoj zemlji. Istraživanja zadovoljstva stranih gostiju koji su boravili u hotelima u Srbiji pokazuju da naša zemlje ima potencijal da bude odlična turistička destinacij. Čak 85% anketiranih stranih gostiju je, preporučilo bi Srbiju svojim prijateljima da je posete.


Poslovno udruženje hotelsko-ugostiteljske privrede HORES

Održana proširena sednica upravnog odbora Poslovnog udruženja hotelsko - ugostiteljske privrede HORES

Poslovno udruženje hotelsko-ugostiteljske privrede Srbije HORES saopštava da je, u prisustvo predstavnika Ministarstva trgovine, turizma i telekomunikacija Vlade Republike Srbije, Ministarstva zdravlja, Privredene komore Srbije, potpredsednika Nacionalnog saveta za turizam, Turističke organizacije Srbije, Turističke organizacije Beograda, 12. marta 2020. godine, održana proširena sednica upravnog odbora udruženja.

Više...

Poslovno udruženje hotelsko-ugostiteljske privrede Srbije HORES saopštava da je, u prisustvo predstavnika Ministarstva trgovine, turizma i telekomunikacija Vlade Republike Srbije, Ministarstva zdravlja, Privredene komore Srbije, potpredsednika Nacionalnog saveta za turizam, Turističke organizacije Srbije, Turističke organizacije Beograda, 12. marta 2020. godine, održana proširena sednica upravnog odbora udruženja.


Članice HORES-a su svesne situacije u zemlji i svetu povodom aktuelne zdravstvene krize korone virusa (COVID-19), posebno da je zdravlje ljudi najvažnije, te u tom smislu, naša osnovna briga je da brinemo o zdravstvenoj bezbednosti zaposlenih i gostiju. Članice HORES-a odgovorno će sprovesti sve mere koje je predložila Vlada Republike Srbije i nadležene zdravstvene ustanove u borbi protiv širenja ovog virusa.


Na inicijativu HORES-a, nadležno Ministarstvo zdravlja i Institut za javno zdravlje Srbije „dr Milan Jovanović Batut“ objavili su preporuke i uputstva o bezbednosti zaposlenih i gostiju u vezi sa korona virusom. Takođe, od Evropskog udruženja hotela, restorana i kafića HOTREK, dobili smo draft vodiča Svetske zdravstvene organizacije kako se zaštiti od korona virusa u hotelskoj industriji, koji smo dostavili svim našim članicama.


Direktor HORES-a, dr Georgi Genov, potvrdio je da pojedini hoteli u Srbiji i u Beogradu već imaju ogromnu finansijsku štetu otkazivanjem potvrđenih rezervacija od 20. januara do sada. Nažalost, predviđanja za naredni period nisu povoljna, te je važno da svi hotelijeri i restorateri, zajednički dogovore na koji način prevazići ovu kriznu situaciju. Takođe, predstavio je izveštaj o broju otkazanih potvrđenih rezervacija na osnovu informacija koje su hoteli članice dostavili HORES-u do 11. marta, kao posledica zdravstvene krize korona virusa (COVID-19). Na osnovu prikupljenih podataka od 64 hotela, do 11. marta 2020. godine, ukupan broj otkazanih individualnih noćenja stranih gostiju za prvi kvartal je 8.765, ukupan broj otkazanih grupnih noćenja je 27.828, što je ukupno 36.593 broj noćenja, odnosno 2.712.807 evra, kao neostvaren prihod samo za noćenja. I dalje u HORES pristižu informacije hotela članica o broju otkazanih rezervacija noćenja, te je broj znatno veći. Takođe, napominjemo da su hoteli počeli da prijavljuju i otkazivanje međunarodnih događaja, o čemu će se naknadno sačiniti izveštaj i o tom broju otkazanih potvrđenih rezervacija, što čini značajan neostvareni prihod u hotelskoj industriji.


HORES, kao član Evropskog udruženje hotela, restorana i kafića HOTREK, pridružuje se preporukama krovnog evropskog udruženja, da je potrebno, i u ovim teškim vremenima, obezbediti sve uslove da kineski i drugi posetioci budu dobrodošli i poštovani.

HORES je, 29. januara 2020. godine, informisao Ministarstvo trgovine, turizma i telekomunikacija o otkazivanju potvrđenih rezervacija stranih gostiju u hotelima Srbije, posebno Beograda, u vezi sa korona virus. Još tada smo konstatovali da su, posebno beogradski hoteli, došli u vrlo nepovoljnu situaciju, jer turoperatori i indivdualni putnici traže da im se ne naplaćuju penali za otkazivanje potvrđenih rezervacija, pozivajući se na korona virus. HORES je otada, sve vreme, bio u intenzivnom konktaktu sa Ministarstvom – sektorom za turizam, i posle konsultacija, zajednički smo dogovorili da trenutno prikupimo infomacije o otkazanim potvrđenim rezervacijama, kako bismo mogli adekvatno da reagujemo.


Državni sekretar Ministarstva trgovine, turizma i telekomunikacija dr Miroslav Knežević, izjavio je da je nadležno ministarstvo u stalnom kontaktu sa predstavnicima turističke privrede, strukovnih udruženja, i da se prikupljeni podaci analiziraju, kako bi se predložilo vladi da razmotri predloge privrede i donese paket mera za prevazilaženje trenutne situacije.

Direktor Turističke organizacije Srbije, Marija Labović, informisala je prisutne da sva sredstva koja nisu utrošena za otkazane međunarodne sajmove turizma u inostranstvu, kao i za nerealizovana studijska putovanja, rebalansom finansijskog plana nameniti za pojačanu kampanju, po okončanju ove zdravstvene krize, kako bi se Srbija vratila na međunarodno turističko tržište. Takođe, podržala je napore koje sprovodi HORES, sa ciljem pronalaženja najboljeg rešenja za pomoć turističko-ugostiteljskoj privredi.


Imajući u vidu da su se srpski hotelijeri pripremili za prihvat potvrđenog broja kineskih i turista iz drugih država, a da su sada suočeni sa problemom da isti turisti otkazuju potvrđene rezervacije, i ne dolaze, a hotelijeri su angažovali, u punom kapacitetu, radnu snagu, i izvršili nabavku dobara, HORES predlaže Vladi Republike Srbije da donese određene mere, kako bi se pomoglo srpskim hotelijerima i restoraterima, i ublažili negativni efekti poslovanja hotelsko-ugostiteljske privrede.


Predsednik Upravnog odbora HORES-a, Aleksandar Vasilijević, sublimirao je sve predloge, koje se odnose na prevazilaženje negativnih efekata na poslovanje hotelsko-ugostiteljskih preduzeća, i koje će biti upućene Vladi Republike Srbije na razmatranje:


  • Oslobađanje poreza i doprinosa na zarade (subvencionisanje dela plate od države) za period zdravstvene krize korona virusa;
  • smanjenje pdv na hranu sa 20 na 10%;
  • oslobađanje poreza na imovinu za period zdravstvene krize korona virusa;
  • preporuka za promenu zakonskih okvira za neplaćeno odsustvo (da može i poslodavac, za period zdravstvene krize korona virusa, da pošalje zaposlenog na neplaćeno odsustvo do 30 dana);
  • reprogram obaveza prema javnim preduzećima, kao što su JP „Srbija gas“ i JP „Elektrorivrda Srbije“... ;
  • preporuka bankama za zamrzavanje kreditnih obaveza za fizička i pravna lica koja posluju u hotelijerstvu i restoraterstvu;
  • preporuka lokalnim samoupravama za obustavu naplate lokanih taksi za period zdravstvene krize korona virusa – taksu na zauzeće javnih površina (letnje bašte), za isticanje firme;
  • podsticaj zapošljavanja mladih;
  • obezbeđenje povoljnog kredita, sa grejs periodom od godinu dana, za finansiranje obrtnih sredstava.
  • ukinuti taksu na istaknutu firmu, takođe propisanu od lokalne samouprave, a odnosi se na
  • ugostitelje sa više poslovnih jedinica (ogranaka);
  • oslobađanje obaveze davanja vezana za autorska prava – SOKOJ, OFPS, UI za period zdravstvene krize korona virusa;
  • i sve druge mere koje bi pomogle hotelsko-ugostiteljskog privredi da prevaziđe ovu krizu.


Galerija fotografija
Uputstvo-procedure za postupanje prilikom posete turista iz Narodne Republike Kine

Preporuke za primenu mera zaštite u vezi sa infekcijom novim korona virusom.

Više...
Održana XII međunarodna naučno-stručna konferencija HOTELSKA KUĆA 2019

Konferencija „Hotelska kuća“ je najveći regionalni skup hotelske industrije koji se održava svake dve godine u Srbiji, a kome prisustvuju najznačajnija imena struke i nauke, kao i direktori i vlasnici najznačajnijih hotela i restorana. Ove godine, konferencija je trajala od 12. do 14. decembra na Zlatiboru, a 52 autora su prezentovala 26 naučnih radova. Krajem januara biće izdat zbornik radova sa naučno-stručne konferencije.

Više...

Državni sekretar za turizam u Ministarstvu trgovine, turizma i telekomunikacija dr Miroslav Knežević otvorio je XII međunarodnu naučno-stručnu konferenciju „Hotelska kuća“ na kojoj je izjavio da resorno ministarstvo sprovodi sistemsku reformu koja podrazumeva unapređenje zakonodavnog okvira i uvođenje novih tehnoloških rešenja u turizmu i ugostiteljstvu.


On je na temu „Poslovno odlučivanje na savremenom turističkom i hotelskom tržištu“ naglasio da je, kroz nova zakonska rešenja, ugostiteljska delatnost dobila celovit sistem normi koji određuje kriterijume za obavljanje delatnosti, postavlja standarde i utvrđuje mehanizme kontrole.


„Ovakav zakonodavni okvir zajedno sa digitalizacijom srpskog turizma značajno unapređuje poslovni ambijent privatnog sektora i podstiče primenu savremenih poslovnih modela odlučivanja“ istakao je Knežević.


Takođe, govorio je o važnosti kreiranja jedinstvenog, centralnog informacionog sistema u oblasti ugostiteljstva i turizma „E-turista“ koji je deo pomenute sistemske reforme.


„E-turista će olakšati poslovanje svim ugostiteljima koji pružaju usluge smeštaja. Omogućiće im jednostavniju prijavu domaćih i stranih turista, direktno obračunavanje boravišne takse, mogućnost onlajn podnošenja zahteva za kategorizaciju, kao i mnoge druge olakšice“, zaključio je državni sekretar za turizam.


Pomoćnica ministra dr Renata Pindžo navela je, na panel diskusiji na temu „Srpski investitori u hotelijerstvu, 2.0 – izazovi i šanse domaćeg i regionalnog tržišta“, da su unapređeni regulatorni okvir, podsticajne mere i sistemske reforme u sektoru za turizam uticale na porast različitih vrsta investicija koje su unapredile turizam Srbije.


„Kada se radi o hotelijerstvu, samo u poslednjih 5 godina otvoreno je 105 novih objekata što je gotovo trećina ukupnog broja postojećih hotela. Takođe, prisutno je 11 internacionalnih a formirano je nekoliko značajnih domaćih hotelskih lanaca“ izjavila je Pindžo. Ona je istakla i to da su u hotelskom biznisu za naredni period, najavljene značajne investicije u Beogradu, ali i u celoj Srbiji.


Direktorka Turističke organizacije Srbije, mr Marija Labović upoznala je učesnike konferencije sa aktivnostima TOS-a na promociji Srbije kao turističke destinacije na međunarodnom turističkom tržištu Posebno je istakla aktivnosi TOS-a tokom poslednje tri godine, gde su rezulati konkretni, od učešće Srbije na međunarodnim sajmovima, posebno u Kini i Indiji, i povećan broj dolazaka turista sa tih tržišta. Takođe, pozvala je hotelijere da se aktivno pridruže kampanji TOS-a ne samo za tradicionalna tržišta već i za ove destinacije. Takođe, najavila je dolazak više od 100 turoperatora iz Francuske, maja 2020. godine, radi upoznavanja sa našim turističkim potencijalima.


Direktor HORES-a dr Georgi Genov izjavio je da se pred investitorima i vlasnicima investicionog kapitala u sve oštrijem svetlu otvaraju pitanja donošenja odluka u koje smeštajne kapcitete investirati – hotele, garni hotele i apart hotele, kako investirati, kojim intenzitetom investirati, gde investirati, kada investirati, kako obezbediti potreban investicioni kapital, kako ostvariti željene investicione rezultate i štititi se od investicionog rizika.


Takođe, traže velika investiciona znanja, kvalitetna interdisciplinarna istraživanja i potpune informacije o efektivnosti investiranja i u nacionanim i u svetskim relacijama. Zasnivaju se na korišćenju savremenih metoda programiranja, projektovanja, izbora i izvođenja investicionih projekata u hotelijerstvu.


Hotelska preduzeća su upućena da, u svakoj svojoj razvojnoj fazi, imaju jasnu i sigurnu investicionu orijentaciju, koja se bazira na valjanoj investicionoj politici.


Direktor HORES-a je još jednom uputio inicijativu za smanjenje PDV u ugostiteljstvu na hranu i piće sa 20 a 10 procenata, i u tom smislu potvrdio da će HORES, u saradnji sa resornim ministarstvom da izradi studiju opravdanosti smanjenja PDV u ugostiteljstvu.


Srbija trenutno ima 375 hotela, a po proceni direktora HORES-a, ukoliko se nastavi trend investicija u hotelijerstvo tokom prethodnih pet godina, Srbija će do 2025. godine imati približno 600 hotela, od toga više od 200 u Beogradu.


Na konferenciji se razgovaralo i o tome da li se i kako prilagoditi #Hešteg generaciji koja ne poznaje jasno definisana hotelska pravila i procedure.


Organizovan je i okrugli sto na temu: „Mesec januar – izazov za beogradske hotele! Da li se kreiranjem zajedničkog proizvoda i zajedničke ponude može doći do novih tržišta?“ na kom su izneti zaključci i predlozi minimiziranja negativnih efekata najslabijeg poslovnog meseca u godini.


Konferencija „Hotelska kuća“ je najveći regionalni skup hotelske industrije koji se održava svake dve godine u Srbiji, a kome prisustvuju najznačajnija imena struke i nauke, kao i direktori i vlasnici najznačajnijih hotela i restorana. Ove godine, konferencija je trajala od 12. do 14. decembra na Zlatiboru, a 52 autora su prezentovala 26 naučnih radova. Krajem januara biće izdat zbornik radova sa naučno-stručne konferencije.


Ovom prilikom, predsednik skupštine HORES-a, Tomislav Momirović, uručio je dugogodišnjem direktoru HORES-a i organizatoru konferencija HOTELSKA KUĆA, prof. dr Dragoljubu Barjaktaroviću, najviše priznanje, zlatnu plaketu.


Konferenciju je organizovalo Poslovno udruženje hotelsko-ugostiteljske privrede – HORES po pokroviteljstvom Vlade Republike Srbije – Ministarstva trgovine, turizma i telekomunikacija (MTTT), u saradnji sa Fakultetom za hotelijerski i turistički menadžment Univerziteta Singidunum, Fakultetom za hotelijerstvo i turizam Univerziteta u Kragujevcu sa sedištem u Vrnjačkoj Banji. Generalni pokrovitelj konferencije je Vlada Republike Srbije, odnosno Ministarstvo trgovine, turizma i telekomunikacija.


Podsećamo da Evropsko udruženje hotela, restorana i kafića HOTREC, tokom 79. Generalne skupštine u Dubrovniku primilo u svoje članstvo Poslovno udruženje hotelsko-ugostiteljske privrede Srbije – HORES, što će omogućiti srpskoj privredi prenošenje novih znanja i iskustava, novih poslovnih modela i praćenje trendova razvijene evropske prakse u hotelijerstvu i ugostiteljstvu uopšte.


Za Republiku Srbiju je 2018. godina bila rekordna godina sa aspekta turističkog prometa: sa oko 3,5 miliona dolazaka i 9,4 miliona noćenja, što je rast u visini od 11% u odnosu na 2017. Svi relevantni podaci govore da se, u prvih deset meseci ove godine, nastavlja pozitivan trend (+6,4%), i očekuje se da ova godina doneti nove rekorde za domaći turizam. U prilog tome govore i podaci da je, u poslednjih pet godina, otvoreno 137 hotela, odnosno dva hotela u proseku mesečno.


ORGANIZACIONI ODBOR HOTELSKE KUĆE 2019



HORES održao prezentaciju u Valjevu

Poslovno udruženje hotelijera i restoratera Srbije HORES, uz podršku Turustičke organizacije grada Valjeva, održalo je, u petak, 6. decembra 2019. godine, u maloj sali Gradske uprave grada Valjeva, prezentaciju ugostiteljima Valjeva.

Više...

Poslovno udruženje hotelijera i restoratera Srbije HORES, uz podršku Turustičke organizacije grada Valjeva, održalo je, u petak, 6. decembra 2019. godine, u maloj sali Gradske uprave grada Valjeva, prezentaciju ugostiteljima Valjeva..

Tom prilikom, predstavnicima hotelsko-ugostiteljske privrede Valjeva, dr Georgi Genov, direktor HORES-a predstavio je aktivnosti i istraživanja HORES-a, kao i sve mogućnosti članstva u ovom nacionalnom, poslovnom, strukovnom udruženju.



HORES postao 44. član Evropskog udruženje hotela, restorana i kafića HOTREK

Evropsko udruženje hotela, restorana i kafića HOTREK (HOTREC), tokom 79. Generalne skupštine u Dubrovniku poželeo je dobrodošlicu svom novom članu – Poslovnom udruženju hotelsko-ugostiteljske privrede Srbije – HORES.

Više...

Kao 44. nacionalni član Evropskog udruženja HOTREK-a, HORES će ubuduće predstavljati interese hotela, restorana, kafića i privatnog smeštaja Srbije u Evropskoj asocijaci.

„Želimo dobrodošlicu HORES-u kao 44. članu HOTREK-a u Evropi. Pruživši podršku srpskoj hotelsko- ugostiteljskoj industriji i dajući joj mogućnost da predstavi i promoviše svoje interese u evropskim okvirima, HOTREK će povećati svoju efektivnost i efikasnost, kao i nespornu reprezentativnost“, naveo je Jens Zimer Kristensen, predsednik HOTREK-a.


Generalnoj skupštini u Dubrovniku, u ime Poslovnog udruženja hotelsko-ugostiteljske privrede Srbije HORES-a, prisustvovali su dr Georgi Genov, direktor, Tomislav Momirović, predsednik skupštine i Aleksandar Vasilijević, predsednik upravnog odbora, koji su pozdravili odluku generalne skupštine o prijemu HORES-a u evropsku porodicu hotela, restorana i kafića.


„HOTREK je jedinstveni forum koji će srpskoj hotelsko-ugostiteljskoj industriji pružiti velike mogućnosti da se razvija, kao i da bude primećena. Radujemo se razmeni iskustva u ugostiteljstvu i hotelijerstvu sa članovima HOTREK-a širom Evrope, kao i doprinosu koji ćemo pružiti u izgradnji snažnog hotelsko-ugostiteljskog sektora na području Evrope“ izavili su predstavnici HORES-a.


Pomoćnik ministra za trgovinu, turizam i telekomunikacije, prof. dr Renata Pindžo, izjavila je da „za budući razvoj turizma Srbije nemerljiv značaj ima činjenica da se jedno poslovno udruženje kao što je HORES, sa tako dugom i bogatom tradicijom, pridružuje tako snažnoj organizaciji kao što je HOTREK. Ovo članstvo će omogućiti srpskoj privredi prenošenje novih znanja i iskustava, novih poslovnih modela i praćenje trendova razvijene evropske prakse u hotelijerstvu i ugostiteljstvu uopšte“.


Učlanjenjem u HOTREK, HORES će, svojom stručnošću, doprineti HOTREK članovima i time osnažiti evropsko udruženje u promociji povoljnijeg ekonomskog i regulatornog okruženja za razvoj turističkog sektora.



Izvori:

http://www.tanjug.rs/full-view.aspx?izb=514134

http://www.novosti.rs/vesti/turizam.90.html:824748-Srpski-hotelijeri-postali-clanovi-evropskog-udruzenja-HOTREK

https://www.blic.rs/biznis/svakog-meseca-srbija-dobije-dva-nova-hotela-nasi-hotelijeri-usli-u-evropsku-zajednicu/416c98n

Link za prijavljivanje


Besplatna obuka za ugostiteljska zanimanja: konobar, pomoćni kuvar, sobarica.

Za mlade, nezaposlene, od 18-35 godina sa teritorije grada Loznice, Banje Koviljače i okoline. Prijavljivanje do 13. Februara 2019. godine.

Više...

Za mlade, nezaposlene, od 18-35 godina sa teritorije grada Loznice, Banje Koviljače i okoline. Prijavljivanje do 13. Februara 2019. godine.


Link za prijavljivanje
24.09.2018. - PU-HORES AKADEMIJA HORES u saradnji sa Nemačkom organizacijom za međunarodnu saradnju – GIZ objavljuje poziv za besplatnu obuku u HOTELU SHERATON NOVI SAD” za nezaposlena lica od 18-35 godina iz Novog sada i bliže okoline

PU-HORES AKADEMIJA HORES u saradnji sa Nemačkom organizacijom za međunarodnu saradnju – GIZ objavljuje poziv za besplatnu obuku u HOTELU SHERATON NOVI SAD” za nezaposlena lica od 18-35 godina iz Novog sada i bliže okoline

Više...

Obuka se sprovodi za zanimanja: Pomoćnik kuvara, Konobar i Sobarica. Polaznici koji uspešno završe obuku stiču uverenje o stečenim kompetencijama na osnovu akreditacije prograqma JPOA odobrenog od strane Ministarstva prosvete.

Poziv za pohađanje obuke za poslove Pomoćnog kuvara, Konobara i Sobarice, Hotel HILTON Novi Sad
Prijava za obuku
13.08.2018 - „Inicijativa PU HORES za smanjenje PDV na hranu u hotelima i restoranima sa 20% na 10%, “Inicijativa za reševanja pitanja poreskog tretmana oporezivanja napojnica u hotelijerstvu i restoraterstvu Srbije”

„Inicijativa PU HORES za smanjenje PDV na hranu u hotelima i restoranima sa 20% na 10%, “Inicijativa za reševanja pitanja poreskog tretmana oporezivanja napojnica u hotelijerstvu i restoraterstvu Srbije”

Više...
Poziv za besplatnu obuku u objektima ELITTE PALIĆ

PU HORES - AKADEMIJA HORES u saradnji sa Nemačkom organizacijom za međunarodnu saradnju – GIZ objavljuje Poziv za besplatnu obuku u objektima ELITTE PALIĆ, Park Heroja 15, 24413 Palić, za nezaposlena lica sa teritorije Severnobačkog okruga (Subotica, Palić, Knajiža…).

Više...

PU HORES - AKADEMIJA HORES u saradnji sa Nemačkom organizacijom za međunarodnu saradnju – GIZ objavljuje Poziv za besplatnu obuku u objektima ELITTE PALIĆ, Park Heroja 15, 24413 Palić, za nezaposlena lica sa teritorije Severnobačkog okruga (Subotica, Palić, Knajiža…) radi unapređenja znanja i veština za obavljanje poslova: konobar, pomoćnik kuvara, sobarica. Obuka će se realizovati za 45 polaznika (31.08. – 28.09.2018.).


Poziv za pohađanje obuke za poslove pomoćnika kuvara, konobara i sobarice
Prijava za obuku ugostiteljskog kadra
Restoran “Franš” dobio 5* (PET HORESOVIH ZVEZDICA) za kvalitet!

PU HORES od 01.06.2018. počeo sa kategorizacijom restorana. Osnovna svrha dobrovoljne kategorizacije restorana kojom se rukovodio HORES jeste unapređenje kvaliteta restoraterske ponude, kao i potreba da se restorani, kao reprezentativna vrsta ugostiteljskih objekata iz sektora hrane i pića, na neki način zaštite i izdvoje od ostalih vrsta ugostiteljskih objekata.

Više...

PU HORES od 01.06.2018. počeo sa kategorizacijom restorana. Osnovna svrha dobrovoljne kategorizacije restorana kojom se rukovodio HORES jeste unapređenje kvaliteta restoraterske ponude, kao i potreba da se restorani, kao reprezentativna vrsta ugostiteljskih objekata iz sektora hrane i pića, na neki način zaštite i izdvoje od ostalih vrsta ugostiteljskih objekata. Kategorija predstavlja garanciju kvaliteta i vrednost za novac (Value for money) pa na taj način štitimo gosta, ali i restoratera koji se pridržava usvojenih standarda.

30.05.2018. godine održana 51. Skupština PU HORES

30.05.2018. održana 51. Skupština PU HORES na kome su razmatrana sledeča pitanja: Izveštaj o radu PU HORES za 2017. godinu, programske aktivnosti HORES-a 2018/2019., izbor predsednika i potpredsednika UO, dodela priznanja, prezentacije

Više...

30.05.2018. održana 51. Skupština PU HORES na kome su razmatrana sledeča pitanja:

Izveštaj o radu PU HORES za 2017. godinu
  • Istraživanje zadovoljstva gostiju u Beogradu i Nišu tokom 2017.
  • Vodič hotela Srbije
  • Vodič restorana Beograda
  • Izveštaj Nadzornog odbora
  • Usvajanje Završnog računa
Programske aktivnosti HORES-a 2018/2019.
  • Zakon o ugostiteljstvu
  • Zakon o turizmu
  • Zakon o zaštiti podataka o ličnosti
  • Mogu li hotelijeri i privatni smeštaj zajedno
  • Povlašćena stopa PDV na hranu
Izbor predsednika i potpredsednika UO
  • Na Skupštini su izabrani: Predsednik UO: Aleksandar Vasilijević; Potpredsednik UO: Dejan Pejčinović;
  • Novi članovi UO: Vlajko Mitrović (Motel “Džep”) i Stevan Barović (Hotel “Heritage”)
Dodela priznanja povodom 85 godina osnivanja Udruženja hotelijera i restoratera i 50 godina rada PU HORES u kontinuitetu
Prezentacije
  • Institut za javno zdravlje Dr Milan Jovanović Batut
  • Energy net
  • Zepter Beograd
  • Organska hrana Jovanjica
Održana proširena sednica Upravnog odbora PU HORES

Na Sajmu turizma 22.02.2018. održana proširena sednica Upravnog odbora PU HORES. “Hotelijeri i privatni smeštaj – Mogu li zajedno?”. Smanjenje PDV na hranu sa 20% na 10%.

Više...

Na Sajmu turizma 22.02.2018. održana proširena sednica Upravnog odbora PU HORES. “Hotelijeri i privatni smeštaj – Mogu li zajedno?”. Smanjenje PDV na hranu sa 20% na 10%.

Prilog 1 - Hoteli i privatan smeštaj, mogu li zajedno?
Prilog 2 - Saopštenje za javnost - Inicijativa PU HORES za smanjenje PDV na hranu
ISTRAŽIVANJA O ZADOVOLJSTVU GOSTIJU U HOTELIMA

Tokom 2015. godine vršena su istraživanja zadovoljstva gostiju u odabrani hotelima širom Srbije. Poslovno udruženje HORES pokrenulo je Pilot projekat Integrisane Mreže Hotela Srbije (Projekat IMHOS).

Više...

Tokom 2015. godine vršena su istraživanja zadovoljstva gostiju u odabrani hotelima širom Srbije. Poslovno udruženje HORES pokrenulo je Pilot projekat Integrisane Mreže Hotela Srbije (Projekat IMHOS).

Ovo istraživanje omogućilo je da se prikažu velike mogućnosti samog projekta u cilju unapređenja turizma Srbije. Zahvaljujući ovom istraživanju pružili smo priliku hotelima da saznaju meru zadovoljstva svojih gostiju i po prvi put da mogu da se uporede kako sa ukupnim zadovoljstvom smeštaja u destinaciji tako i u kategoriji hotela kojoj pripadaju.

Ovo istraživanje omogućilo je turističkim destinacijama na kojima se hoteli nalaze da saznaju meru zadovoljstva destinacijom kroz odabrane atribute destinacije.

Rezultati istraživanja zadovoljstva gostiju u 2015. godini.

NASTAVAK ISTRAŽIVANJA ZADOVOLJSTVA GOSTIJU U HOTELIMA

Centar za istraživanje u hotelijerstvu i turizmu (CIHIT) Poslovnog udruženja HORES nastavio je u 2016. godini obimno istraživanje zadovoljstva gostiju na najznačajnijim turističkim destinacijama Srbije pod nazivom Projekat IMHOS.

Više...

Centar za istraživanje u hotelijerstvu i turizmu (CIHIT) Poslovnog udruženja HORES nastavio je u 2016. godini obimno istraživanje zadovoljstva gostiju na najznačajnijim turističkim destinacijama Srbije pod nazivom Projekat IMHOS.

Istraživali smo najznačajnije atribute turističke destinacije (zadovoljstvo kvalitetom turističkih informacija, ponudom turističkih atrakcija, turistička signalizacija, sigurnost i bezbednost, čistoćom, gastronomskom ponudom, gostoljubivošću lokalnog stanovništva, mogućnošću šopinga, ukupnim boravkom, smeštajem), koje je uz socio demografsku strukturu ispitanika pružilo neophdne rezultate koji vode unapređenju turističke destinacije.

Preko 3000 gostiju iz 73 zemlje sveta iskazalo je svoje mere zadovoljstva zahvaljujući našim upitnicima na najznačajnijim turističkim destinacijama Srbije: Beograd, Kopaonik, Zlatibor.

Rezultati istraživanja zadovoljstva gostiju u 2016. godini

ZAVRŠENO ISTRAŽIVANJE ZADOVOLJSTVA GOSTIJU U 2017. GODINI.

Centar za istraživanje u hotelijerstvu i turizmu (CIHIT) Poslovnog udruženja HORES i u 2017. Godini nastavlja sa istraživanjima zadovoljstva gostiju na najzačajnijim turističkim destinacijama srbije. U toku je obrada podataka.

Više...

Centar za istraživanje u hotelijerstvu i turizmu (CIHIT) Poslovnog udruženja HORES i u 2017. Godini nastavlja sa istraživanjima zadovoljstva gostiju na najzačajnijim turističkim destinacijama srbije. U toku je obrada podataka.

Po prvi put u Srbiji biće moguće da se uporede rezultati zadovoljstva gostiju u pojedinim turitičkim destinacijama i time omogući svim relevantnim činiocima turističke ponude Srbije da analiziraju efekte uloženih sredstava i rada kao i da planiraju nove aktivnosti u 2018. i 2019 u skaldu sa podacima koji su na raspolaganju.

XI MEĐUNARODNA NAUČNA STRUČNA KONFERENCIJA „HOTELSKA KUĆA 2017“

Ove godine zajedno sa Ekononomskim Fakultetom Univerziteta u Beogradu, Fakultetom za hotelijerski i turistički menadžment Univerziteta Singidunum, Visokom turističkom školom i Visokom hotelijerskom školom iz Beograda, organizovana je XI po redu Međunarodnu naučno stručnu konferenciju „HOTELSKA KUĆA 2017“. Konferencija je održana od 16. do 18. novembra 2017. god. na Zlatiboru u hotelima „Mona“, „Palisad“ i odmaralištu „Dunav“.

Više...

Ove godine zajedno sa Ekononomskim Fakultetom Univerziteta u Beogradu, Fakultetom za hotelijerski i turistički menadžment Univerziteta Singidunum, Visokom turističkom školom i Visokom hotelijerskom školom iz Beograda, organizovana je XI po redu Međunarodnu naučno stručnu konferenciju „HOTELSKA KUĆA 2017“. Konferencija je održana od 16. do 18. novembra 2017. god. na Zlatiboru u hotelima „Mona“, „Palisad“ i odmaralištu „Dunav“.


Pokrovitelj svih dosadašnjih konferencija, koji se održavaju svake druge godine, kao i ove bila je Vlada Republike Srbije, odnosno Ministarstvo trgovine, turizma i telekomunikacija i Pokrajinski sekretarijat za privredu i turizam AP Vojvodine.


Glavna tema konferencije "Inovacije u hotelijerstvu i turizmu" usmerava pažnju na to kako ugostiteljska industrija a posebno hotelijerstvo može pronaći nove načine stvaranja vrednosti jačanjem svojih kapaciteta za razvijanje kvalitetnijih iskustava za turiste i druge posetioce. Takođe, nudi mogućnosti za razmenu mišljenja o tome kako inovacije u istraživačkim oblastima, kao što su menadžment, marketing, psihologija, investicije, učenje i preduzetništvo, mogu doprineti unapređenju istraživanja u oblasti ugostiteljstva i turizma.


Cilj konferencije je da ukaže na važnost inovacija u oblasti ugostiteljstva i turizma sa posebnim naglaskom na savremeno hotelijersko poslovanja, različite pristupe definisanju i razvrstavanju inovacija, kao i da prikaže primere dobre prakse ugostiteljske industrije u pogledu uvođenja inovacija u poslovanje.


Udruženje hotelsko ugostiteljske privrede Srbije – HORES od 1995. godine organizuje naučno stručnu konfereniju „HOTELSKA KUĆA 2017“.


Više o konferenciji možete pročitati u Zborniku radova.

HOTELSKI VODIČ VOJVODINE

Poslovno udruženje HORES uz podršku Ministarstva trgovine, turizma i telekomunikacija, Pokrajinskog sekretarijata za privredu i turizam AP Vojvodine i Turističke organizacije Vojvodine izradilo je vodič kroz odabrane hotele na teritoriji AP Vojvodina.

Više...
Poslovno udruženje HORES uz podršku Ministarstva trgovine, turizma i telekomunikacija, Pokrajinskog sekretarijata za privredu i turizam AP Vojvodine i Turističke organizacije Vojvodine izradilo je vodič kroz odabrane hotele na teritoriji AP Vojvodina. Hotelska industrija koju predstavlja 70 hotela podeljena je u okruge Južnobački, Severnobački, Zapadnobački, Sremski, Severnobanatski, Srednjebanatski i Južnobanatski koji se nalaze i na mapi radi lakšeg snalaženja, plairanja individualnih putovanja i kreiranja turističkih programa za grupe. Svaki objekat prikazan je uvodnim tekstom, fotografijom i uslugama koje nudi kroz simbole koji su posebno opisani. Za više informacija o objektu svi zainteresovani mogu koristiti ažurirane podatke za kontakt kao što su adresa, telefon, fax, email i naravno zvanična internet stranica. Ovo je naročito važno za predstavnike turoperatora i turističkih agencija iz zemlje i inostranstva koji direktno i brzo mogu stupiti u kontak sa menadžerima prodaje i dr. Pored hotela u Vodiču se nalazi spisak receptivnih turističkih agencija, kao i drugih privrednih subjekata koji reklamiraju svoje usluge i proizvode. Vodič je izrađen na srpskom i engleskom jeziku u 1000 primeraka koji će se deliti na domaćim i međunarodnim sajmovima turizma, poslovnim događajima, prezentacijama i festivalima, a Vodiča u elektronskom izdanju će uskoro biti postavljena na sajtu www.hores.rs. Pomoć u izradi vodiča dali su studenti Visoke turističke škole, a mi im se još jednom zahvaljujemo, kao i svima koji su nas podržali i pomogli u ovom poslu.
Izmene pravilnika o zdravstvenoj ispravnosti bazenskih voda

Pravilnik u Službenoim glasniku od 01. novembra 2017. godine, broj 97. Usvojena inicijativa – predlog Poslovnog udruženja HORES o izmenama pravilnika o zdravstvenoj ispravnosti bazenskih voda.

Više...
Pravilnik u Službenoim glasniku od 01. novembra 2017. godine, broj 97. Usvojena inicijativa – predlog Poslovnog udruženja HORES o izmenama pravilnika o zdravstvenoj ispravnosti bazenskih voda. Dosadašnjim pravilnikom bilo je regulisano da se svake nedelje radi analiza vode svakog bazena u hotelima, što je iziskivalo velika finasijska sredstva, a od 01. novembra ove godine hoteli će to raditi najmanje jednom mesečno. Pozivamo naše članove da se detaljnije upoznaju sa ovom izmenom.
Hotelska kuća 2017

PU HORES zajedno sa Ekononomskim Fakultetom Univerziteta u Beogradu, Fakultetom za hotelijerski i turistički menadžment Univerziteta Singidunum, Visokom turističkom školom i Visokom hotelijerskom školom iz Beograda, organizuje: XI Međunarodnu naučno stručnu konferenciju.

Više...
PU HORES zajedno sa Ekononomskim Fakultetom Univerziteta u Beogradu, Fakultetom za hotelijerski i turistički menadžment Univerziteta Singidunum, Visokom turističkom školom i Visokom hotelijerskom školom iz Beograda, organizuje: XI Međunarodnu naučno stručnu konferenciju.
„HOTELSKA KUĆA 2017“. Pokrovitelj konferencije je Vlada Republike Srbije, odnosno Ministarstvo trgovine, turizma i telekomunikacija i Pokrajinski sekretarijat za privredu i turizam AP Vojvodine. Vreme i mesto održavanja konferencije: 16. do 18. novembar 2017. god. Zlatibor, u hotelima „Mona“, „Palisad“ i odmaralištu „Dunav“. Tema konferencije: "INOVACIJE U HOTELIJERSTVU I TURIZMU"
Održana 50. Jubilarna Skupština PU HORES u hotelu 88 Rooms.

Održana 50. Jubilarna Skupština PU HORES u hotelu 88 Rooms. Na Skupštini je usvojen plan rada za 2017. god.

Više...
Prioritetni zadaci za ovu godinu biće: Aktivnosi na poboljšanju prodaje hoteskih kapaciteta, obuka kadrova za ugostiteljska zanimanja u okviru Akademije Hores, pitanja vezana za zakonsku regulativu. Nastavlja se istraživanje zadovoljstva gostiju uz podršku Ministarstva trgovine, turizma i telekomunikacija. Započinje dobrovoljna kategorizacija restorana, nova izdanja HORES Hotel Guide na kineskom i ruskom jeziku.
Konferencija Održivi razvoj turizma u Dunavskom regionu: Nove perspektive.

HORES je aktivno učestvovao na konferenciji Održivi razvoj turizma u Dunavskom regionu: Nove perspektive. Posebno je zapaženo učešće direktora PU HORES dr Georgi Genova na panelu "Investing in People: Bridging the Skills Gap".

Više...
HORES je aktivno učestvovao na konferenciji Održivi razvoj turizma u Dunavskom regionu: Nove perspektive. Posebno je zapaženo učešće direktora PU HORES dr Georgi Genova na panelu "Investing in People: Bridging the Skills Gap". U okviru konferencije u hotelu Hyatt HORES je potpisao sa UNWTO Etički kodeks u turizmu namenjen privatnom sektoru. "Private Sector Commitment to the Code of Ethic".