26/12/2024

Intervju Aleksandar Kampfer, generalni direktor hotela Srbija i hotela Villa Breg, Vršac

Aleksandar Kampfer angažovan je na poziciji generalnog direktora dva vršačka hotela: hotela „Srbija”*** (16 godina) i hotela „Villa Breg”**** (od decembra 2024. godine) Po obrazovanju je diplomirani profesor fizičke kulture, specijalista za kondicionu pripremu sportista i bivši tekvondista takmičar i nosilac internacionalnog majstorskog zvanja 2. Dan, a sada posvećeni rekreativac u biciklizmu (brdskom i drumskom).

Kako kažu da „iver ne pada daleko od klade” tako je i u njegovom slučaju nešto drugo prevagnulo u odnosu na stečeno obrazovanje, pa se obreo u ugostiteljstvu i hotelijerstvu kao predstavnik četvrte generacije svoje porodice u istoj branši. Posle završenih studija počeo je da radi u sportsko poslovnom centru „Millennium” u Vršcu, kao fitness instruktor i koordinator fitnes centra. Karijera mu je od početka išla u pravcu  menadžmenta, osam godina se bavio event manadžmentom i menadžmentom sportkih događaja, među kojima se u njegovom portfoliju ističu Eurobasket 2005, World Wolleyball Euroleague 2006, 2007, World ITTF Cadet Championship 2007. i oko 500 uspešno organizovanih sportskih događaja u više od 10 sportova. Na funkciji izvršnog direktora sportskog centra Millennium bio je od 2007. do 2009. godine kada prihvata izazov i preuzima ulogu lidera u devastiranom hotelsko turističkom preduzeću – hotelu „Srbija”. Od klasičnog socijalističkog preduzeća u godinama koje slede, sa svojim timom, hotel pretvara u uspešnu samoodrživu hotelsku priču, koja traje i danas. Tokom godina rada za stranog investitora prošao je sve obuke u okviru hotelskog lanca koji je tada upravljao hotelom „Srbija”. Krajem 2024. godine dobija priliku da rukovodi još jednim vršačkim hotelom, „Villom Breg”**** koju sa velikom ambicijom i žarom prihvata.

Moto koji ga vodi u ovom poslu je da uvek može bolje, da kada izgleda da nema rešenja, postoje sigurno dva – samo ih treba prepoznati, i da se ništa ne dešava preko noći već da je za dobar rezultat potrebna posvećenost, znanje, strast, i strpljenje.

Aleksandar Kampfer

Koji su principi poslovanja uspešnog hotela?

Moje mišljenje je da je hotelijerstvo složen posao, nedovoljno vrednovan, i da je najvažnije imati tim kvalitetnih saradnika u svakom smislu – i ljudskom, karakternom, i stručnom. Konstantno učenje i usavršavanje, odnosno konstantan razvoj je jedan od osnovnih principa poslovanja uspešnog hotela. Naravno, i odgovorno upravljanje finansijama, pre svega troškovima, se podrazumeva, te ova dva činioca zajedno: rad na razvoju i prihodima i racionalnom upravljanju troškovima čine prvi osnov uspešnog poslovanja, ali nije jedino dominantan upravo iz razloga kako sam već rekao da je hotelijerstvo složen, delikatan posao, gde su, na posletku, detalji i posvećenost detaljima takođe od primarne važnosti za uspešan rad hotela.

Šta Vaš hotel izdvaja od drugih?

Od dva hotela kojim rukovodim ovom prilikom izdvojio bih hotel „Villa Breg”: idealna lokacija, na samo 85 km od Beograda i 75km od Temišvara, čist vazduh bez zagađenja, pitomi obronci vršačkih niskih planina i region koji neguje tradiciju uzgoja grožđja i proizvodnje vina još od 1770 godine, u sinergiji sa izvanrednim uslovima za pružanje SPA usluga i organizaciju kongresnog turizma su naši glavni aduti.

Koja je vaša vizija, a šta poslovna filozofija?

Naša vizija je da doprinesemo razvoju Vršca kao turističke destinacije, da pokrenemo proces iskorišćenja termomineralnog potencijala i potencijala Vršca kao vazdušne banje i čiste sredine, da pozitivno utičemo na podizanje standarda i kvaliteta života u Vršcu. Poslovna filozofija: Na duge staze, ne na brzinu. Za naše potomke, i za generacije posle nas.

Kako se pravi i neguje dobar kolektiv?

Pravo pitanje. 22 godine se bavim „pravljenjem timova”. Najvažnije je imati dobar tim, kolektiv. Bez toga nema govora o dobrom rezultatu, a ni o zadovoljstvu u radu i napredovanju. Dobar tim se ne pravi lako, ne pravi se preko noći. Morate biti iskreni, morate biti otvoreni. Nema taktiziranja. Ako očekujete da vas tim nagradi pregalaštvom i odricanjem, morate biti tako otvoreni i precizni, jasni. Morate se davati ličnim primerom, kompetencijom, biti takav lider. Morate imati rezultate, da bi ljudi poštovali to što tražite i očekujete od njih, jer poslovni planovi su uglavnom ambiciozni i teško ostvarivi. Dobar kolektiv je onaj u kome svi znamo sve o svakome, gde svi znamo gde je čije mesto, gde  istovremeno poštujemo i dobro se osećamo svako na svom mestu u timu i gde se ni u jednom trenutku ne izgubi odnos prema odgovornostima bez obzira na bliskost u saradnji.

Gost je najvažniji, jer….. 

Gost je najvažniji jer bez Gospodina Gosta naš posao ne postoji.

Hotel mora odisati lusuzom ili prednost dajete udobnosti? 

Lično prednost dajem udobnosti, mada je ovako postavljeno pitanje širok pojam i morao bih da proširim odgovor. Smatram da je dobitna kombinacija za hotel nivo visokog estetskog i funkcionalnog komfora koja se graniči sa luksuzom, uz udobnost i visok nivo gostoprimstva.  

Šta je budućnost hotelijerstva u Srbiji?

Ne znam, videćemo. Ima raznih ideja i novotarija vezanih za veštačku inteligenciju i njenu asimilaciju u hotelskoj industriji, ali ja u to ne verujem.

Koji su najveći problemi domaćeg turizma? 

Nedostatak kvalifikovane radne snage. Inflacija.

Zašto je važna konkurencija i imate li je u Srbiji? 

Važna je konkurencija, bez zdrave konkurencije dolazi do stagnacije. Imamo mnogo i dobre i zdrave konkurencije, koju ćemo se truditi da dostignemo i nadmašimo.

Da ste na mestu onih koji donose odluke, šta biste predložili za bolje poslovanje hotelske industrije? 

Prilagođavanje stope PDV-a primerene hotelskoj industriji koja je nisko profitabilna, umanjenje stope davanja putem raznih dažbina, uvođenje većih podsticaja za mlade koji se opredele da rade u hotelskoj industriji u našoj zemlji.


O hotelima

Hotel „Srbija”*** je gradski hotel kategorisan sa tri zvezdice, rapolaže sa 78 soba odnosno sa 120 ležaja, tri restoranske sale, tri konferencijske sale, caffe bar restoranom, recepcijom i ostalim dodatnim sadržajima.

Nalazi se u strogom centru Vršca, u blizini pešake zone i omiljeni je izbor poslovnih gostiju kojima je odnos cene i kvaliteta primarni cilj kod odabira hotela. 2008. godine privatizovan je od strane španskog hotelijerskog lanca „Eix Hotels” sa Majorke. 2012. godine hotel je dobio priznanje Ambasadori dobre usluge u kategoriji Najbolje hotelsko domaćinstvo: Veliki hotel – strana investicija, a 2015. godine Privredna komora Vojvodine nagradila je hotel „Srbiju” priznanjem za Značajna privredna ostvarenja u AP Vojvodini u 2015. godini.  

Tokom 12 godina rada u okviru španskog lanca hotel je potpuno renoviran, postavljeni su standardi, uspostavljeno je nezavisno samoodrživo poslovanje, i 2021. godine hotel pronalazi novog vlasnika, uz kojeg nastavlja razvoj i prisustvo na tržištu.

Hotel „Villa Breg” **** je SPA hotel otvoren 2005. godine, uoči evropskog prvenstva u košarci koje se te godine održalo u Srbiji i Crnoj Gori, a jedna grupa je organizovana u Vršcu. Raspolaže sa 48 komfornih soba izgrađenih po standardima za hotele sa 5 zvezdica (prvobitno je hotel nosio 5 zvezdica, ali je novi menadžment 2012. godine preinačio kategoriju u jednu niže, zbog ostvarenja poslovnih ciljeva).

Hotel je smešten u podnožiju vršačkih niskih planina (na kojima se nalazi najviši vrh Vojvodine – Gudurički vrh, 641 m/nmv), i pruža idealne uslove za boravak i relaksaciju, ali takođe i za kongresni turizam. Raspolaže velikim restoranom, dva kamin bara, velikom banket salom, recepcijom, SPA zonom sa zatvorenim i otvorenim bazenom, svim pratećim SPA sadržajima i moderno opremljenim Wellness centrom. U sklopu hotela je moderno opremljena konferencijska sala sa 120 mesta, opremom za prevođenje, i pored toga na raspolaganju je jedna manja konferencijska sala. Dodatni sadržaji: otvoreni sportski tereni za košarku, mali fudbal, odbojku i tenis, brdski bicikli sa „bike – in” pristupom, sa MTB staze omogućen je ulazak u hotel.

Osnovno opredeljenje u radu je pružanje visoke usluge ali i negovanje lokalnih proizvoda, te tako u ponudi hotela „Villa Breg” **** možete naći  domaće džemove, sokove, vina i voćne rakije, zatim orašaste plodove i drugo voće, sve iz domaćeg / ličnog uzgoja. U prvi plan uvek volimo da istaknemo da ruža vetrova koja je veoma izrazita na vršackim niskim planinama doprinosi veoma čistom vazduhu, te se sa tog aspekta Vršac i njegova okolina, a naročito pomenute niske planine mogu tretirati kao vazdušna banja (postoje i istorijski navodi koji tome govore u prilog).

Vršačko vinogorje nadaleko je poznato, a u poslednjih 25 godina doživljava novu renesansu, tako da u našoj ponudi značajnu stavku čine aranžmani na bazi vinskog turizma.


Pročitajte i druge tekstove iz rubrike INTERVJUI.

Najnovije na sajtu

Izaberite hotel po regiji

Socijalne mreže