25/02/2025

Završeni 46. Međunarodni sajam turizma i 20. Međunarodni sajam hotelsko-ugostiteljske opreme HORECA-oprema

Na Beogradskom sajmu završeni su 46. Međunarodni sajam turizma i 20. Međunarodni sajam hotelsko
ugostiteljske opreme Horeca-oprema, najznačajnije turističko-ugostiteljske manifestacije u zemlji i regionu. Tokom četiri sajamska dana, Beograd, srpska prestonica, bio je glavni turistički centar i polazna tačka za nezaboravna putovanja, od najudaljenijih delova planete, do domaćih turističkih centara i gradova sa raznovrsnom ponudom za putnike.

Pod sloganom „Jedna karta, bezbroj svetova” na Sajmu turizma predstavilo se više od 400 izlagača iz zemlje i inostranstva, koji su baš na ovom prestižnom događaju predstavili sveobuhvatnu godišnju ponudu turističkih aranžmana i lansirali najnovije trendove u domaćem i svetskom turizmu.

Uz preko 32.000 posetilaca, ovogodišnji Sajam turizma obeležila je povećana poslovna poseta sa rekordnim brojem zakazanih sastanaka. Na izuzetno aktivnoj B2B platformi ove godine je zakazano 582 sastanka, što je povećanje od blizu 20% u odnosu na Sajam turizma 2024. Ovi poslovni sastanci održavali su se u prva dva sajamska dana u specijalno dizajniranom prostoru B2B Meetings room u hali 1, a kada se tome dodaju sastanci koji su se održali na štandovima izlagača i u Bussines Lounge-u, dolazimo do brojke od preko 2000 poslovnih sastanaka.

Posetioci sajma pokazali su veliko interesovanje za aranžmane i sve druge usluge koje uključuju sajamske
popuste, a među najtraženijim su srpske banje i turističke destinacije u Srbiji, gradovi Italije, zemlje partnera, tradicionalno letovanja u Grčkoj i Turskoj, kao i letovi kompanije Air Serbia koja je na sajmu ponudila značajne popuste na aviokarte.

Zemlja partner ove godine bila je Italija, turistička velesila koja se po broju gostiju uvek nalazi na jednom od prvih pet mesta u svetu. Italijanski paviljon u hali 1 realizovao je ENIT SpA na površini od 150 kvadratnih metara, gde je fokus turističke ponude bio stavljen na regiju Sardinije, uz najavu uspostavljanja direktnog leta između Srbije i Sardinije.

Trendovi u turizmu pokazuju pomak ka ekoturizmu i avanturističkim putovanjima, a tematske ture i lokalna autentičnost postaju ključni faktori pri izboru destinacije.

Srbija je svoje turističke adute predstavila kroz nastupe mnogobrojnih lokalnih i regionalnih turističkih
organizacija iz svih delova Srbije. Turistička organizacija Srbije (TOS) pripremila je bogatu ponudu za sve
one koji žele još bolje da upoznaju svoju zemlju, ali i za strance zainteresovane za otkrivanje lepote Šumadije, vojvođanske ravnice, planinskih vrhova i srpskih gradova, a poseban akcenat stavljen je na banjski turizam, kao i na kulturno-istorijsko nasleđe.

Privredna komora Srbije predstavila je 32 kompanije iz različitih delova turističke privrede, a četiri startap kompanije prvi put su ponudie primenu veštačke inteligencije u oblasti turizma. Na panel diskusiji „Upotreba veštačke inteligencije u turizmu”, koju su organizovali PKS i Centar za digitalnu transformaciju, prikazana je primena IT rešenja na bazi veštačke inteligencije u sektoru turizma kao velika pomoć kompanijama da unaprede proizvode i usluge, a kupcima ponude pravovremene informacije i dobra rešenja, ali i sve kvalitetniji izbor destinacija za odmor.

Paralelno sa Sajmom turizma održao se i 20. Međunarodni sajam hotelsko-ugostiteljske opreme Horeca oprema, koji dodatno osnažuje i unapređuje komunikaciju između sektora turizma i ugostiteljstva, i podiže turističke ponude na viši nivo.

Pod sloganom „Poslužite se“, uz akcenat na domaće izlagače i uz prisustvo relevantnih inostranih predstavnika kompanije iz različitih segmenata ugostiteljske industrije, u izlagačkom delu posetioci su imali priliku da se upoznaju sa širokim spektrom opreme i rešenja za ugostiteljsku industriju, uključujući kuhinjsku, hotelsku i restoransku opremu, kao i asortiman renomiranih brendova u oblasti sigurnosnih i rezervacionih sistema.

Posebnu pažnju privukla su inovativna IT rešenja i aplikacije vodećih proizvođača i uvoznika, koja prateći savremene trendove u horeca industriji, unapređuju kvalitet usluga i optimizuju poslovanje ugostiteljskih objekata.

Raznovrsna ponuda i bogatstvo turističkih sadržaja pokazali su koliko putovanja inspirišu, povezuju i obogaćuju. Uspeh sajma meri se ne samo brojem posetilaca i izlagača, već i kvalitetom poslovnih kontakata i saradnji koje će oblikovati turističku godinu pred nama.

Devizni priliv od turizma veći za čak 11 odsto

Turistička organizacija Srbije (TOS) na ovogodišnjem, 46. Međunarodnom sajmu turizma, predstavljajući ponudu zemlje kao celogodišnje destinacije, poseban akcenat je stavila na banje, nematerijalnu kulturnu baštinu uvrštenu na UNESKO listu, kao i na inkluziju.

Na štandu TOS-a u hali 4 Beogradskog sajma, na kom se predstavlja i Ministarstvo turizma i omladine, JP “Skijališta Srbije”, Zavod za zaštitu prirode Srbije, humanitarna organizacija „Zvuci srca”, Agencija za bezbednost saobraćaja sa Upravom saobraćajne policije i Galerija naivne umetnosti iz Kovačice, tokom trajanja sajma posetioci su imali priliku da se upoznaju sa bogatstvom i raznovrsnim doživljajima koje naša zemlja nudi.

Labović je istakla da je prethodna, 2024. godina, bila rekordna za srpski turizam po svim parametrima, a tome u prilog govori i najnoviji podatak Narodne banke Srbije o deviznom prilivu od turizma koji je iznosio 2,833 milijarde evra, što je za čak 11 odsto više nego 2023. godine.

Direktorka TOS-a je o ovim rezultatima govorila i na radnom sastanku sa predstavnicima brojnih lokalnih turističkih organizacija i turističke privrede. Ona je prezentovala i planove za 2025. godinu kada je reč o aktivnostima TOS-a na domaćem i inostranom tržištu i pozvala sve na još intenzivniju saradnju kako bi ova turistička godina bila još uspešnija od 2024. godine


Pročitajte i ostale VESTI.