10/11/2023

Intervju: Ivan Bastaja, generalni direktor HUTP Moskva

Posle stečenog formalnog znanja iz oblasti hotelijerstva, Ivan Bastaja je svoje praktično iskustvo stekao radeći u nekoliko hotela u zemlji i u inostranstvu. Radeći na poziciji supervizora recepcije luksuznog hotela u Kaliforniji, čuvenog hotelskog lanca „Ritz Carlton“ stiče ogromno iskustvo i znanje. Po povratku iz Amerike, i nekoliko godina rada u Srbiji, ukazuje mu se prilika da preuzme rukovodstvo hotela „Club A“, na Kopaoniku, koji posluje u okviru HUTP „Moskva“.

Posle dve uspešne sezone na Kopaniku, 2020. godine, postaje najmlađi generalni direktor najstarijeg hotela u Beogradu, Hotela „Moskva“, koji u to vreme posluje u najizazovnijem vremenu za čitavu hotelijersku industriju, pogođenom pandemijom virusa COVID-19. Uspeo je da na svoj tim prenese entuzijazam, pozitivan stav i uverenje da se svaka izazovna situacija može prevazići i na taj način održao poslovanje u oba hotela, i zadržao zaposlene na njihovim radnim mestima. U decembru 2022. godine hotelskoj grupaciji HUTP „Moskva“ pridružuje se i hotel „Tonanti“ u Vrnjačkoj Banji.

Danas Ivan Bastaja uspešno upravlja kolektivom tri hotela, koja u svom sastavu imaju više od oko 350 zaposlenih. Kaže da je ključ stabilnosti jednog uspešnog tima dobra i transparentna komunikacija.

Koji su principi poslovanja uspešnog hotela/restorana?

Principi uspešnog poslovanja u hotelima zasnivaju se na dobroj selekciji, obuci, motivaciji i pravilnom rukovođenju svih zaposlenih. Upravo srećni i motivisani zaposleni su ti koji pružaju bolju uslugu gostima hotela. Bez zaposlenih, čak i najluksuzniji hoteli su samo prazni hodnici i zidovi, lišeni života i topline koju donosi osoblje. Zato volim da istaknem da su naši zaposleni i naša najveća snaga i smatram da uvek treba ulagati u dobar stručni kadar i negovati dobre međuljudske odnose. Uspeh dolazi onda kada se spoje znanje, iskustvo i zajednička vizija cilja.

Šta Vaš hotel/restoran izdvaja od drugih?

Zajedno sa svojim timom trudimo se da očuvamo tradiciju, ali takođe i kroz savremen pristup poslovanju, očuvamo značaj i veličinu zajedničkog nasleđa kao dela kolektivne odgovornosti. Dobro je poznato da je hotel „Moskva“ svojevrsni simbol grada Beograda i mesto gde se kreirala istorija ovog dela sveta. Upravo u istoriji dugoj više od jednog veka, ovaj hotel i njegov čuveni kafić ugostili su više od 40 miliona gostiju, a preko 4,5 miliona gostiju je ovde provelo noć. Stoga se sa punim pravom može reći da je hotel Moskva najveći i najgostoljubiviji domaćin u celom regionu. Zato se trudimo i mislim da uspevamo u tome da pokažemo da i hotel „Club A“ na Kopaniku, ali i hotel „Tonanti“ u Vrnjačkoj Banji ne zaostaju kvalitetom, usluge, gostoprimstvom za hotelom „Moskva“, samim tim su prepoznatljivi, ravnopravni pod jednim krovom hotelsko-ugostiteljskog i turističkog preduzeća „Moskva“.

Koja je Vaša vizija, a šta poslovna filozofija?

Beograd, i Srbija kao turistička destinacija poznata je, pre svega, po pozitivnim ljudima, dobroj hrani i dobroj usluzi. Naš narod je tradicionalno topao i gostoljubiv i smatram da upravo to i treba da bude naš jedinstven potpis na evropskoj, pa i svetskoj sceni ugostiteljstva.

Smatram da je veoma značajno, za svaki hotel, ulaganje u njegove zaposlene. Pogotovo kada je reč o mlađim generacijama, jer oni kroz rad sa kolegama koji iza sebe imaju, možda čak i decenijsko iskustvo rada, kao što je slučaj u hotelu „Moskva“, mogu da usvoje dosta znanja, na taj način značajno utiču na kvalitetu usluge, samim tim i razumevanju potreba gostiju hotela.

Hotel Moskva, Beograd

Kako se pravi i neguje dobar kolektiv?

Danas je važnije nego ikad obratiti izuzetnu pažnju na zaposlene.  Trudim se da zajedno sa svojim timom pružimo šansu mladim ljudima i da ih oblikujemo prema potrebama naših hotela, da biramo ljude koji mogu da se izbore sa izazovima, koji su vredni, motivisani, što u današnje vreme nije lak zadatak. Dobra i transparentna komunikacija je uvek ključna za prevazilaženje svih problema. Smatram da je veoma važno ceniti vreme koje svako od zaposlenih ulaže u očuvanje integriteta svih naših hotela i da ga uvek treba nagraditi. S toga je veoma važno omogućiti različite benefite zaposlenima i pružiti dodatnu vrednost onome što rade.

Gost je najvažniji, jer…

Naš fokus bazira se na tome da budemo sigurni da je svaki gost zadovoljan od trenutka kada kroči u hotel, pa sve do trenutka kada ga napusti.

Nasmejan i zadovoljan gost je pokazatelj da svoj posao radimo na pravi način i to nam je najveća nagrada na kraju dana, ali i motivacija. Trudim se da zajedno sa svojim timom i svim zaposlenima učinimo da svakodnevno pokažemo da nam je stalo do njih i da smo im uvek na raspolaganju.

Hotel/restoran mora odisati luksuzom ili prednost dajete udobnosti?

Naša filozofija jeste balans luksuza i udobnosti. Upravo tako hotel „Moskva“ i jeste opremljen, najkvalitetnijim stilskim nameštajm, od koga je veliki deo ručni rad iskusnih majstora, što mu daje tu neizostavnu dozu luksuza, ali s druge strane i komfora kada je reč o hotelskim sobama i spa zoni.

Hotel „Club A“ na Kopaoniku već dugi niz godina svojom udobnošću i gostoprimstvom opravdava očekivanja svih gostiju koji bez izuzetka borave u njemu svake godine. Dok hotel „Tonanti“ u Vrnjačkoj Banji može da se pohvaliti ogromom spa zonom, sa bazenima, saunama, sobama za masažu, ali i sadržajima namenjenim za decu, udobnim i prostranim sobama i odličnom hranom, što gda definitivno izdvaja u odnosu na konkurenciju.

Šta je budućnost hotelijerstva/restoraterstva u Srbiji i najveći problemi domaćeg turizma?   

Turistička posećenost Beograda kao i ostatka naše zemlje je u porastu, i verujem da će se ovaj uzlazni trend nastaviti i u budućnosti. Dobijanjem EXPO-a 2027, očekuje se otvaranje velikog broja hotela u naredenim godinama. Smatram da će najveći izazov za budućnost hotelijerstva biti upravo formiranje i održavanje kvalitetnog kadra. Mi zapošljavamo oko 350 ljudi i nije lako naći toliki broj kvalitetnih ljudi koji mogu da pruže vrhunsku uslugu kakvu jedan gost očekuje.

Neophodno je da idemo u korak sa izazovima, kako bismo održali opšti kvalitet usluge, a samim tim privukli, ali i zadržali goste. Turizam kao privredna grana je jako bitna za ekonomiju naše zemlje, a kvalitetni hoteli su od suštinskog značaja za ubrzan rast ove industrije.

Zašto je važna konkurencija i imate li je?

Naši hoteli nalaze se na veoma razvijenim turističkim destinacijama gde ima veliki broj različitih hotela i zdrava konkurencija je jako bitna kako bismo težili unapređenju naše usluge, ali i kvaliteta samih hotela.

Dolazak velikih hotelskih lanaca nam je pružio priliku da se bolje upoznamo sa standardima pružanja usluga, i od njih možemo da učimo.

Verujem da će gostiju uvek biti dovoljno za sve, a konkurencija nam samo može pomoći da napredujemo u svom poslu. 


Hotelsku grupu HUTP Moskva čine tri renomirana hotela koji pružaju personalizovanu uslugu i vrhunsku udobnost na tri destinacije Beograd, Kopaonik i Vrnjačka Banja.

Hotel „Moskva“ jedno je od najvažnijih zdanja u centru prestonice, koji je lično, 1908. godine otvorio kralj Petar I Karađorđević. U istoriji dužoj od jednog veka ovaj istorijski hotel i kafeterija ugostili su više od 40 miliona gostiju. Uz duboko poštovanje prema svojoj tradiciji hotel „Moskva“ zadovoljava najsavremenije visoke ugostiteljske standarde.

Hotelu „Moskva“ 2016. godine prvi se pridružio renomirani Hotel „Club A“ na Kopaoniku, u sjajnom planinskom ambijentu, koji pruža neometan pristup čarima prirode tokom zimskih meseci. Bilo da su gosti zaljubljenici u skijanje, planinarenje ili jednostavno uživanje u prirodi, Hotel „Club A“ čini destinacijom koja zadovoljava svačiji ukus.

Hotel Club A, Kopaonik

Nekoliko godina kasnije grupaciji hotela HUTP Moskva se priključuje Hotel „Tonanti“ u Vrnjačkoj Banji. Svojim sofisticiranim dizajnom i usmerenošću na zdravlje i opuštanje, ovaj hotel je savršen izbor za goste koji žele da se posvete sebi. „Tonanti“ predstavlja pravi raj u srcu Vrnjačke Banje, nudi bogat izbor masaža i tretmana, dok restoranski meni nudi kombinaciju ukusne obroke sa zdravim sastojcima. Osim toga, Hotel „Tonanti“ ima prostorne konferencijske sale za poslovne sastanke i događaje.

Hotel Tonanti, Vrnjačka Banja

Hotelska grupacija je posvećena kreiranju nezaboravnih trenutaka za sve goste. Bez obzira na to da li istražujete istorijske ulice Beograda, osvajate vrhove Kopaonika ili uživate u termo-mineralnim vodama Vrnjačke Banje, hoteli su dizajnirani da premaše vaša očekivanja.

Fotografije: HUTP Moskva


Pročitajte i druge tekstove iz rubrike INTERVJUI

Najnovije na sajtu

Izaberite hotel po regiji

Socijalne mreže