20/06/2024

Intervju: Zafiris Lampadaridis, generalni direktor hotela Hyatt Regency Beograd

Zafiris Lampadaridis, generalni direktor hotela Hyatt Regency Beograd, započeo je svoju karijeru u građevinskoj industriji 1994. godine i bio je angažovan na mnogobrojnim internacionalnim projektima u sektoru za proizvodnju električne energije u Grčkoj. U hotelijerstvu je od 1999. godine, a tokom karijere radio je u Rumuniji, Poljskoj, Grčkoj, dok proteklih 10 godina živi i radi u Beogradu. Od aprila 2021. godine, Zafiris Lampadaridis je generalni direktor hotela Hyatt Regency Beograd. Danas sa porodicom živi u Beogradu, a u slobodno vreme se bavi sportom i boravi u prirodi.

Zafiris Lampadaridis

Koji su principi poslovanja uspešnog hotela?

Uspešni hoteli su izgrađeni na nekoliko ključnih principa poslovanja koji uključuju izuzetno iskustvo gostiju i operativnu izvrsnost. Ključ uspeha je u osiguravanju nezaboravnog iskustva za svakog gosta kroz personalizovanu i efikasnu uslugu. To podrazumeva ljubazno i profesionalno osoblje, brzu reakciju na zahteve i rešavanje problema, kao i kontinuirano prikupljanje povratnih informacija radi unapređenja usluge. U hotelu Hyatt Regency Beograd težimo da prevaziđemo očekivanja gostiju u svakom segmentu njihovog iskustva i da im na taj način pružimo nezaboravan boravak.

Kako se tržište brzo menja, uspešni hoteli su oni koji su sposobni da se prilagode novim trendovima i potrebama gostiju. To može uključivati primenu novih tehnologija, modernizaciju enterijera, ekološki održive prakse ili unapređenje dodatnih sadržaja.

Šta Vaš hotel izdvaja od drugih?

Tokom 34 godine, uspeli smo da izgradimo prepoznatljivost i reputaciju na beogradskom tržištu, kao i da očuvamo tradiciju. Godišnjim renoviranjem određenih delova hotela, uspeli smo da damo neki novi, sada već prepoznatljiv sjaj, a da u isto vreme zadržimo istoriju koju čuvaju njegovi zidovi. Smatram da su naša izvrsna, dugogodišnja usluga, kao i ljudi i dugoročni odnosi koje gradimo i negujemo sa gostima upravo ono što nas diferencira.

Koja je vaša vizija, a šta poslovna filozofija?

Naša vizija je pružanje jedinstvenih i nezaboravnih iskustava za naše goste. U samoj srži naše svrhe – brigom o drugima podstičemo ono najbolje u njima– leži osnovno obećanje da ćemo dati sve od sebe da se postaramo da radno okruženje naših zaposlenih bude zdravo i da ih podstiče na razvoj.

Uprkos brzim promenama u hotelskoj industriji, nikada ne gubimo iz vida ono najvažnije: ljude. Nastrojimo da kroz toplu, personalizovanu uslugu i vrhunski kvalitet omogućimo našim gostima da dožive najbolje od svog boravka. Stavljajući naše zaposlene na prvo mesto osiguravamo izvanredna iskustva za sve naše goste.

Kako se pravi i neguje dobar kolektiv?

U našem hotelu prioritet imaju dobrobit i razvoj naših članova tima, jer verujemo da je briga o zaposlenima ključna za njihovo blagostanje, ostvarenje punog potencijala i profesionalni napredak.
Kao generalni direktor hotela Hyatt Regency Beograd, veoma sam ponosan na negovanje bliskog odnosa sa svakim našim zaposlenim. Izgradnjom takvog odnosa sa njima, želim da ih inspirišem da neguju iste odnose unutar svojih timova i u isto vreme imam priliku da saznam šta je to što ih pokreće i koji su to izazovi sa kojima se svakodnevno susreću.

Profesionalni izazovi su prisutni u svakom našem danu i uvek sam spreman da pružim podršku i van radnih obaveza, jer verujem da ovakav holistički pristup doprinosi ukupnom zadovoljstvu kolektiva. Negovanjem kulture brige, poštovanja i ličnog rasta, težimo stvaranju okruženja u kojem naši zaposleni mogu napredovati kako profesionalno, tako i lično.

Gost je najvažniji, jer…

Gost je najvažniji jer je njegovo zadovoljstvo i lojalnost osnova naše pokretačke energije. Stavljajući potrebe i očekivanja gosta na prvo mesto, pokazujemo našu posvećenost pružanju izuzetne usluge i stvaranju nezaboravnih trenutaka zbog kojih se gosti ponovo vraćaju u hotel. Održavanje visokih standarda gostoprimstva i kontinuirano unapređivanje usluga fokusiranih na zadovoljenje potreba gosta ključni su u održavanju dugoročnih odnosa.

Hotel mora odisati luksuzom ili prednost dajete udobnosti?

U današnjem svetu, udobnost je postala imperativ svakog hotela, ali ne smemo zanemariti ni luksuz. Dok izuzetno cenimo estetiku i atmosferu koja se povezuje sa luksuzom, svesni smo da je udobnost ključna za ispunjenje potreba i očekivanja naših gostiju. Naš cilj je da stvorimo prostor koji pruža opuštajuću atmosferu, omogućavajući gostima da se osećaju kao kod kuće i da imaju sve što im je potrebno kako bi im boravak bio udoban i prijatan. Važno je napomenuti da udobnost i luksuz ne isključuju jedno drugo, naprotiv, smatramo da se upravo u njihovoj harmoniji krije ključ za pružanje nezaboravnog iskustva našim gostima.

Šta je budućnost hotelijerstva u Srbiji?

Kroz kontinuirano ulaganje u naše zaposlene, održive prakse i saradnju sa lokalnom zajednicom možemo osigurati dugoročan rast i uspeh u hotelskoj industriji. Ovi koraci ne samo da unapređuju iskustvo naših gostiju, već i jačaju našu poziciju kao lidera u industriji. Ekološki prihvatljive prakse i održivost postaju sve važniji u ugostiteljskoj industriji. Hoteli u Srbiji koji usvoje zelene prakse, kao što su energetska efikasnost i smanjenje otpada, mogu privući ekološki svesne putnike i na taj način steći konkurentsku prednost.

Koji su najveći problemi domaćeg turizma?

Domaći turizam ima veliki potencijal za rast i razvoj, ali suočava se sa nekoliko izazova koji se mogu prevazići uz odgovarajuće napore i ulaganja. Jedan od trenutnih izazova je nedostatak radne snage, što takođe otvara mogućnosti za poboljšanje kroz obrazovanje i obuku radnika, što dalje dovodi do podizanja kvaliteta usluge i većeg zadovoljstva gostiju.

Povezanost Beograda kao destinacije sa drugim evropskim metropolama je u poslednje vreme znatno poboljšana zahvaljujući mnogobrojnim novim avio prevoznicima i većem broju direktnih letova. Iako je postignut napredak, postoji prostor za dalja poboljšanja i još efikasnije povezivanje našeg glavnog grada sa drugim destinacijama.

Manjak adekvatne infrastrukture u gradu takođe stvara izazove u svakodnevnom transportu i vremenski ograničava turiste. Ovaj izazov pruža priliku za investiranje i modernizaciju puteva, javnog prevoza i smeštajnih kapaciteta, što će poboljšati pristup turističkim atrakcijama i unaprediti iskustvo posetilaca.
Uz koordinisane napore vlade, lokalnih samouprava i privatnog sektora, ove izazove možemo pretvoriti u prilike za rast. Povećanje ulaganja u infrastrukturu, poboljšanje uslova rada i kvalitetna obuka za radnike, kao i unapređenje transportne povezanosti, ključni su koraci ka osnaživanju domaćeg turizma i ostvarivanju njegovog punog potencijala.

Zašto je važna konkurencija i imate li je?

Konkurencija je ključna za unapređenje kvaliteta usluge i inovacija u bilo kojoj industriji, uključujući turizam. Ona podstiče sve učesnike na tržištu da neprestano poboljšavaju svoju ponudu, pružajući bolju vrednost za goste i osiguravajući visoke standarde. Konkurencija nas motiviše da budemo inovativni, prilagodljivi i fokusirani na potrebe naših gostiju, što na kraju doprinosi njihovom zadovoljstvu i lojalnosti.
Hyatt Regency Beograd se suočava sa zdravom konkurencijom na lokalnom i regionalnom nivou. U Beogradu postoji nekoliko prestižnih hotela koji na sjajan način turistima i biznis gostima pružaju usluge iste vrste. Mi se ponosimo našim dugogodišnjim iskustvom, visokim standardima kvaliteta i posvećenošću pružanju nezaboravnog iskustva za svakog gosta. Konkurencija nas inspiriše da kontinuirano unapređujemo naše usluge i sadržaje, kako bismo ostali lideri na tržištu i pružili izvanredno iskustvo svim našim gostima.

S obzirom na to da ste na mestu onih koji donose odluke, šta biste predložili za bolje poslovanje hotelske industrije?

Hotelska industrija se razvija neverovatnom brzinom, usvajajući nove tehnologije, prilagođavajući se promenljivim potrebama gostiju i postavljajući sve više standarde usluga. U ovom dinamičnom okruženju, neophodno je preduzeti ključne korake kako bi se osigurao kontinuirani rast i održiva konkurentska prednost.

Investiranje u obuku i razvoj naših zaposlenih je od suštinskog značaja za pružanje vrhunske usluge našim gostima. Kroz različite programe obrazovanja i treninga, naši timovi kontinuirano usavršavaju svoje veštine u gostoprimstvu, komunikaciji i liderstvu, što direktno utiče na zadovoljstvo gostiju i poslovni uspeh.

Održivost je takođe ključna komponenta naše strategije. Implementacijom ekološki održivih praksi u svim aspektima našeg poslovanja, uključujući korišćenje obnovljivih izvora energije, smanjenje otpada i podršku lokalnim dobavljačima, podstičemo ekološko poslovanje. Na ovaj način smanjujemo naš karbonski otisak i doprinosimo zaštiti životne sredine, čime poboljšavamo našu reputaciju među ekološki svesnim gostima.

Zaključak je da samo kroz kontinuirano ulaganje u naše zaposlene, održive prakse i saradnju sa lokalnom zajednicom možemo osigurati dugoročan rast i uspeh u hotelskoj industriji. Ovi koraci ne samo da unapređuju iskustvo naših gostiju, već i jačaju našu poziciju kao lidera u industriji.


O hotelu

Hyatt Regency Beograd je moderan i sofisticiran hotel u glavnom gradu, sa tradicijom dugom preko trideset godina. Udobno je smešten u srcu Novog Beograda, u glavnom poslovnom, kulturnom i zabavnom delu grada. U neposrednoj je blizini samog centra grada, dobro povezan sa beogradskim aerodromom kao i na pešačkoj udaljenosti od Sava Centra i Beogradske Arene – najvećih kongresnih, kulturnih i poslovnih centara Srbije. Hotel je idealan za poslovna putovanja i konferencije kao i odlična polazna tačka za razgledanje i upoznavanje ove evropske metropole. Uživajte u dugim šetnjama uz reku, zabavite se u najvećem tržnom centru u gradu ili se jednostavno opustite u Olympus Fitnes i Spa klubu.


    Pročitajte i druge tekstove iz rubrike INTERVJUI