25/01/2024

Intervju: Vanja Desmonde, generalna direktorka hotela „Viceroy Kopaonik Srbija“ 

Vanja Desmonde, generalna direktorka hotela „Viceroy Kopaonik Srbija“, poseduje bogato dvadesetpetogodišnje iskustvo u ugostiteljstvu na domaćem i inostranom tržištu. Zahvaljujući izuzetnim liderskim sposobnostima, organizacionim veštinama u svim aspektima poslovanja hotela, nalazi se na čelu ovog rizorta koji predstavlja deo prepoznatljivog portfolija internacionalnog brenda „Viceroy Hotels & Resorts“. 

Moto kojim se vodi u poslovanju je: „U svakom detalju vidimo priliku za stvaranje nečeg izuzetnog“. Kroz strastveni pristup radu, posvećena je unapređenju svakog segmenta hotela, sa ciljem pružanja nezaboravnog iskustva boravka od pet zvezdica svakom gostu hotela Viceroy Kopaonik, kao i intuitivne usluge bez premca.

Fokusirana je na dalji rast i razvoj brenda, kao i inovacije u gastronomiji, kako bi ovaj hotel ostao sinonim za ekskluzivan boravak u srcu prirode, ali i nadalje postavljao nove standarde na tržištu. 

Živela je i radila u Velikoj Britaniji, Rusiji, Gruziji, Belorusiji i Češkoj, a najduže u lancima hotela „Marriott Int’l“ i „InterContinental“ Hotel Group. Pre nego što je došla na čelo hotela „Viceroy Kopaonik“, bila je na poziciji generalne direktorke u „Savoy Westend Hotel“, Medical and Spa Resort u Karlovim Varima.

Koji su ključni principi poslovanja „Viceroy Kopaonik Srbija“ hotela?

Ključni principi poslovanja hotela „Viceroy Kopaonik Srbija“ ogledaju se u našoj krilatici da smo najpre i uvek domaćini. Vodeći se time da je gost uvek u centru našeg poslovanja, negujemo visok kvalitet usluge, pažljiv odabir i obuku osoblja, održavanje higijenskih standarda, inovacije u ponudi hrane i pića. Uz kontinuirano praćenje i prilagođavanje trendovima u industriji, nastojimo da uvek budemo korak ispred na tržištu, kako bismo postavljali neke nove. Posvećeni smo kvalitetu, autentičnosti i održivosti, stvarajući atmosferu koja nadmašuje očekivanja gostiju.

Šta čini ovaj hotel posebnim u odnosu na druge?

Od momenta kad se probude u svojim sobama, naši gosti znaju da se nalaze u Viceroyu. Kako je reč o prvom hotelu sa pet zvezdica na Kopaoniku, njegovo otvaranje je predstavljalo značajan zaokret u ponudi naše najpopularnije planinske destinacije i podiglo standarde ugostiteljstva u Srbiji. Upravo taj spoj autentičnosti, luksuza, ali i sklad sa destinacijom na kojoj se nalazi, čine brend jedinstvenim. Hotel odlikuju provokativan dizajn, intuitivna usluga i umetnički duh, na koji je stavljen lokalni kulturni i gastronomski pečat. 

Koja je vizija i poslovna filozofija vašeg brenda?

Vizija brenda je postati sinonim za vrhunsko iskustvo u gostoprimstvu uz prilagođavanje tržištu i unapređenje lokalne zajednice. Poslovna filozofija bazira se na posvećenosti kvalitetu, inovacijama i održivosti.

Kako se gradi i neguje dobar kolektiv u hotelu „Viceroy Kopaonik“?

Dobar kolektiv se gradi pre svega adekvatnim odabirom pojedinaca u kojima prepoznajemo iste vrednosti koje se poklapaju sa načelima samog brenda. Na taj način, gradimo dobro uigrane timove među kojima razvijamo transparentnu komunikaciju, otvaramo mogućnosti za usavršavanje i pravedno nagrađivanje. Stvaranje radne atmosfere koja podstiče saradnju i zajedničke uspehe nam je imperativ, jer je zadovoljan kolektiv ogledalo dobro postavljenog poslovnog sistema.

Zašto je gost najvažniji u vašem hotelu?

Gosti su uvek naš prioritet, zato težimo tome da im pružamo autentično, nezaboravno iskustvo boravka, zbog kojeg će se uvek rado vraćati u naš hotel. Imajući u vidu da smo deo ugostiteljske industrije, i da zadovoljstvo gostiju direktno utiče na reputaciju i uspeh hotela, nastojimo da se fokusiramo na individualne potrebe svakog od njih. Zato nam je povratna infrormacija posetilaca izuzetno bitan, jer se na osnovu istog trudimo da konstantno unapređujemo različite segmente, poput posebno kreiranih ponuda i intuitivne usluge po kojoj smo prepoznatljivi.  

Da li hotel Viceroy Kopaonik više naglašava luksuz ili udobnost?

Svi naši gosti su se do sada uverili da dani odmora u našem hotelu predstavljaju novi nivo smeštaja i hedonizma. Luksuz proističe iz pažljivo odabranih detalja, koji donose dašak glamura Zapadne obale na Sunčanu planinu, uz lokalni pečat. Sa druge strane, udobnost je preduslov za to da se svi naši gosti osećaju kao kod kuće i uživaju u svakom kutku hotela. Zato težimo stvaranju ravnoteže između luksuza i udobnosti, prateći potrebe putnika savremenog doba, koji su u potrazi za idealnom merom elegancije i opuštanja. 

Kako vidite budućnost hotelijerstva/restoraterstva u Srbiji?

Budućnost hotelijerstva/restoraterstva u Srbiji pripada onima koji su uvek korak ispred tržišta i koji pažljivo osluškuju potrebe svojih gostiju. S obzirom na to da je konkurentnost u ovoj industriji, kao i nadolazeće trendove, uspešnost poslovanje ogledaće se kroz inovacije, primenjene održive prakse i prilagođavanje digitalnim trendovima. Takođe, autentična i nova iskustva će ostati jedan od ključnih faktora za privlačenje posetilaca.

Koji su najveći problemi domaćeg turizma prema Vašem mišljenju?

Neki od najvećih izazova domaćeg turizma odnose se na nedostatak kvalitetnije infrastrukture i neujednačen standard usluge. Od velikog bi značaja bilo da postoji veće usmerenje ka istraživanju tržišta, te samim tim i da se adekvatnije odgovori na potrebe. Takođe, treba raditi i na promociji samih destinacija u našoj zemlji, a ne samo brendova, kako bismo privukli što više ljudi da odaberu odmor na planini. Zato se mi u Viceroyu trudimo da ističemo lepote Kopaonika i bogatog sadržaja, kao i avanture na snegu i pod suncem koje pruža tokom cele godine. Nastojimo da doprinesemo promeni naziva Kopaonika kao „Ski Resorta“ u „Mountain Resort“ kako bismo naglasili raznolikost atrakcija tokom cele godine, menjajući percepciju turista o destinaciji koja nije rezervisana samo za skijanje i zimske sportove, već i da pruža bogate doživljaje u svim godišnjim dobima.

Zašto je važna konkurencija i kako se Viceroy nosi s njom?

Konkurencija je veoma važan faktor jer motiviše na kontinuirano unapređenje i podstiče inovacije u svim segmentima. Viceroy prepoznaje konkurenciju i gleda na istu kao podsticaj za postizanje još boljih rezultata. S našim konkurentima na planini neretko i sarađujemo, jer smo ujedinjeni u cilju promocije same destinacije i privlačenja što većeg broja turista.

Da ste na mestu onih koji donose odluke, šta biste predložili za bolje poslovanje hotelske/restoraterske industrije?

Da smo na mestu onih koji donose odluke koje bi imale uticaja na celokupnu hotelsku industriju, predložili bismo intenzivniju saradnju između kolega iz branše i obrazovnih institucija radi što kvalitetnijih obuke kvalifikovanog kadra. Od velikog je značaja i promovisanje održivog turizma kako bismo sačuvali prirodne resurse i podržali lokalnu zajednicu u kojoj živim i poslujemo. Ipak, neophodno je da svojim primerom izdejstvujemo neke male pobede, koje vode ka velikim. Našom akcijom pošumljavanja „Za ljubav prema“ prirodi, koju realizujemo sa Nacionalnim parkom Kopaonik u cilju očuvanja biodiverziteta na „Sunčanoj planini“, pokazali smo da svako od nas može da učini nešto dobro i da vrati bar deo onog što nam zajednica i okolina nesebično pružaju.


O brendu i projektima:

„Hotel Viceroy Kopaonik Srbija“, prvi i jedini „ski in, ski out“ rizort s pet zvezdica na planini, deo je čuvenog američkog ugostiteljskog lanca „Viceroy Hotels & Resorts“, a ujedno i prvi rizort ovog brenda u Evropi. Poseduje 119 prostranih soba i apartmana, koji predstavljaju neke od najvećih po kvadraturi na Kopaoniku, kao i autentičan predsednički apartman od 254m2.

Uz bogatu ponudu domaćih i internacionalnih specijaliteta u dva hotelska restorana – Mountain Kitchen i Pique Ski Bar, tri konferencijske sale, jedinstvenu biblioteku, intimni SPA centar, svi posetioci imaju priliku da uživaju u bogatoj paleti sadržaja iiskustvu od pet zvezdica na svakom koraku.

Već tri godine unapređuje turističku ponudu Srbije, ali i pozicionira Srebrnu planinu kao privlačnu destinaciju na mapi ne samo domaćih, već i regionalnih i svetskih putnika.

Pored atraktivnih pogodnosti za goste tokom cele godine, hotel „Viceroy Kopaonik Srbija“ posvećen je i realizovanju različitih ekoloških aktivnosti u saradnji sa Nacionalni parkom Kopaonik, poput akcije pošumljavanja „Za ljubav prema prirodi“ i čišćenja planine posle zimske sezone.

Fotografije: Hotel Viceroy Kopaonik


Pročitajte i druge tekstove iz rubrike INTERVJUI