19/10/2023

Intervju: Aleksandra Stojaković, direktorka hotela “Junior”

„Junior”- planinski hotel u koji ćete se uvek vraćati

Važno je gostima pružiti personalizovano iskustvo koje prevazilazi njihova očekivanja, stvarajući tako lojalnost i pozitivne recenzije.

Ako imaš cilj, naći ćeš i put, moto je kojim se uspešno vodi Aleksandra Stojaković, direktor hotela „Junior”, smeštenog u turističkom centru Brzeće, na Kopaoniku. Na idealnoj nadmorskoj visini od 1100 metara, ovaj hotel je već 33 godine centralni objekat turističke ponude Brzeće. Osim što je idealno mesto za opuštanje i uživanje u miru i autentičnoj prirodi, „Junior” je i odlična lokacija za organizaciju zimskih, poslovnih, sportskih i rekreativnih aktivnosti. Ovaj planinski hotel je jedan od malobrojnih koji ima bogat sadržaj zbog čega mu se gosti neprekidno vraćaju.

– Ono što mi najviše volimo da kažemo i što nas zaista razlikuje od drugih hotela je to da „Junior” nije samo hotel, već destinacija. Slobodni smo da se tako nazovemo zbog sadržaja koji okružuje naš objekat. Nažalost, tržište ugostiteljstva u Srbiji se uglavnom razvija u domenu kvaliteta sobe, a ne u raznolikosti koju objekat može da pruži gostu. Infrastrukturu našeg kompleksa pored zgrade hotela čine brojni sportski tereni, ski staza, letnjkovci, zelene površine, park za decu. Na taj način se izdvajamo kao destinacija koja ima dušu i tradiciju, koju negujemo već 33 godine unazad, na šta smo posebno ponosni, kaže Stojaković.

A uspešna priča menadžera naših hotela je obično slična. Karijeru su počeli na nižim pozicijama i krupnim koracima su savladali posao. Direktorka „Juniora” karijeru u ovom hotelu započela je pre 10 godina na mestu recepcionera, odakle je unapređena za šefa recepcije, pa na mesto zamenika direktora hotela. Početkom 2023. godine imenovana je na mesto direktora.

– Kada sam se upustila u svet hotelijerstva, nisam sa sigurnošću znala kuda će me put odvesti, ali sam se podsvesno nadala uspehu i jasno sam sebi postavljala visoke ciljeve. Put od recepcionera do direktora hotela nije bio ni malo lak, ali sada kada se okrenem iza sebe vidim jedan put koji me je mnogo čemu naučio, pripremio i ohrabrio za poziciju na kojoj se danas nalazim. Kroz toliko godina rada kolege su mi postale kao porodica, a „Junior” moja druga kuća.  A da bi hotel poslovao dobro i da bi bio uspešan mora da se poklopi mnogo toga. Naša sagovornica kaže se dobro poslovanje zasniva na visokom nivou gostoprimstva, doslednom održavanju kvaliteta usluga, efikasnom upravljanju resursima i kontinuiranom prilagođavanju tržišnim zahtevima.

– Jako je važno pružiti gostima personalizovano iskustvo koje prevazilazi njihova očekivanja, stvarajući tako lojalnost i pozitivne recenzije. Naravno, sve to treba kombinovati sa održavanjem čistog i udobnog okruženja, praćenjem trendova u industriji, ulaganjem u inovacije i konstantnim unapređenjem procesa kako bi hoteli bili konkurentni i dugoročno uspešni na tržištu, kaže direktorka „Juniora”. U poslu su, objašnjava, fokusirani na dva osnovna elementa – zaposlene, bez kojih ne bi bilo moguće napraviti lojalne klijente i na goste bez kojih posao ne bi imao smisla. Stojaković kaže da konstantno usavršavaju kadrove i sebe same da bi pružili vrhunski kvalitet i uslugu.

– Zadovoljstvo gostiju direktno utiče na reputaciju i uspeh hotela, a njegovo iskustvo oblikuje prvi utisak o hotelu i utiče na celokupnu atmosferu i ambijent. Zadovoljan gost se vraća ponovo, preporučuje hotel drugima i širi pozitivnu sliku o hotelu i osoblju. Može se reći da je on naš partner na putu ka uspehu koji nam omogućava da radimo ono što volimo, kaže direktorka ovog hotela. „Junior” u skladu sa lokacijom i namenom, ali i željama gostiju neguje udobnu takozvanu „kućnu atmosferu” Ili planinski topli dom u koji ćete se uvek vraćati.

Da bi hotel postigao ciljeve na tržištu na kome je velika konkurencija od velikog je značaja dobar kolektiv. A negovanje produktivnog, motivisanog i harmoničnog tima je, prema rečima naše sagovornice,  dug proces.

– Zahteva neprekidno ulaganje energije i posvećenost svih članova tima. Ukoliko smo osigurali jasnu komunikaciju i kontinuirano timsko usavršavanje, a podstičemo razmenu ideja, pružanje konstruktivnih povratnih informacija, osećaj zajedništva i otvoren razgovor među zaposlenima sigurno već radimo u dobrom kolektivu, kaže Aleksandra Stojaković. Na pitanje koji su problem domaćeg turizma, ona objašnjava da se turizam u Srbiji suočava sa izazovima kao što su nedostatak infrastrukture, sadržaja na  destinacijama, naročito onih uređenih i obeleženih. Problemi su, dodaje, nepostojanje kvalitetne mreže transporta i turističkih atrakcija, nedovoljna promocija i konkurencija sa međunarodnim turizmom.

Šta je budućnost hotelijerstva u Srbiji?

Hotelijerstvo trenutno ide ka sve većoj digitalizaciji sa težištem na personalizaciji iskustva i održivosti. Tehnologija već omogućava gostima jednostavniju rezervaciju, prilagođene usluge putem pametnih uređaja i na putu je da poveća interakciju gostiju s virtuelnom stvarnošću. Pored inovacija, u hotelijerstvu se pojavljuje sve veći zahtev modernog turiste za ruralnim turizmom, uključujući i glamping objekte, kampere, rekonstruisane kombije i sl, za šta Srbija ima odlične lokacije. Verujem da ćemo u skorije vreme videti veliki broj ovakvih objekata na tržištu.

Da sam na mestu onih koji donose odluke…

Insistirala bih na poboljšanju turističke infrastrukture u cilju privlačenja više posetilaca, kao i većeg zadovoljstva trenutnih, produžetka boravka na destinaciji, ali i razvoju atraktivnih sadržaja u blizini samih hotela. Takođe, ne bih izostavila obuke zaposlenih na celokupnoj destinaciji u cilju poboljšanja njihovih veština komunikacije i profesionalnog ponašanja, jer je kvalitetno i profesionalno osoblje osnova svega.

Fotografije: Hotel Junior


Pročitajte i druge tekstove iz rubrike INTERVJUI

Najnovije na sajtu

Izaberite hotel po regiji

Socijalne mreže