05/04/2024

Intervju: Andrej Sovrović, generalni direktor sektora Delta Hospitality i novi predsednik Skupštine HORES-a

Andrej Sovrović najmlađi je član Izvršnog odbora kompanije Delta Holding i generalni direktor Sektora Delta Hospitality.

Diplomirao je politikologiju na Univerzitetskom koledžu u Londonu (UCL) i završio master studije iz međunarodne političke ekonomije na Londonskoj školi za ekonomiju i političke nauke (LSE).

Poslovnu karijeru počinje u Delta Holdingu kroz program Mladi lideri i to u Sektoru za strategiju i razvoj. Radio je kao zamenik direktora kompanije Yuhor i generalni direktor Delta Frukt kompanije, članice sistema Delta Holding u Rusiji za trgovinu voćem i povrćem. Od 2019. godine nalazi se na mestu direktora berzanskog poslovanja u Delta Agraru i nakon dve godine prelazi na poziciju direktora fabrike Danubius.

Andrej Sovrović

U 2022. godini dolazi na čelo kompanije Delta Hospitality koja u svom portfoliju ima četiri hotela: Crowne Plaza Beograd, Hotel Indigo Beograd, InterContinental Ljubljana i odnedavno Radisson Collection Old Mill.

Koji su principi poslovanja uspešnog hotela/restorana?

Principi uspešnog poslovanja ne razlikuju se mnogo o kom god biznisu da pričamo pa samim tim ni ako govorimo o hotelu ili restoranu. Naš porfolio obuhvata hotele Crowne Plaza, Radisson Collection Old Mill i Indigo u Beogradu, hotel InterContinental u Ljubljani, kao i vrhunske restorane Prime i Cveće zla u sklopu naših hotelskih jedinica. Recept za uspeh u domenu hotelijerstva i ugostiteljstva uključuje izuzetnost u usluzi, pažnju posvećenu detaljima, visok kvalitet proizvoda i usluga, kontinuirano unapređenje i inoviranje, kao i održivost u svim aspektima poslovanja. Kroz implementiranje najsavremenijih tehnologija težimo da našim gostima obezbedimo pravi mali raj za njihova čula bilo u našim hotelima ili našim restoranima.

Šta Vaš hotel/restoran izdvaja od drugih?

Najveći hotel u našem portfoliju, Crowne Plaza, ove godine proslavlja deceniju rada pod ovim imenom. Kontinuirane investicije predstavljaju ključ uspeha u svakom poslu, stoga smo konstantno radili na unapređenjima hotela. Sa ulaganjem od preko 6 miliona evra, obnovljene su sobe, prostorije za sastanke, kao i fine dining restoran, dok je renoviranje mezanina i Novog bara trenutno u toku. Takođe, jedinstvena ponuda hotela Crowne Plaza je i otvaranje jedinstvenog globalnog koncepta Riddle Bar-a, kao prvi primer spajanja koktel bara i hotelskog lanca kod nas.

Naši hoteli se izdvajaju kroz jedinstven spoj luksuza, komfora i autentičnog lokalnog doživljaja, uz visoki nivo personalizovane usluge koja zadovoljava i prevazilazi očekivanja gostiju. Naš fokus će i u budućem periodu biti obogaćivanje hotelske ponude i kreiranje autentičnog sadržaja i iskustva za goste hotela, ali i za sve one koji u našem hotelu traže dodatu vrednost. Rezultati toga ogledaju se i u rekordnim uspesima protekle godine, sa povećanjem zauzetosti za 10% i porastom prihoda za više od 30% u poređenju sa prethodnom godinom.

Koja je vaša vizija, a šta poslovna filozofija?

Naša vizija je da budemo lider u hotelijerstvu u regionu, pružajući nezaboravne doživljaje za naše goste, dok naša poslovna filozofija počiva na principima etičnosti, inovativnosti, odgovornosti i posvećenosti kontinuiranom razvoju i unapređenju. Želimo da Beogradu pružimo jedinstvenu ponudu na tržištu. Upravo to donosi Delta District, naš novi, multufunkcionalni kompleks na premium lokaciji u Bloku 20, u samom poslovnom epicentru Novog Beograda. Na prostoru od 100.000 kvadratnih metara, nalaziće se vrhunski poslovni prostori, jedinstveni stambeni apartmani i ekskluzivni hotel sa pet zvezdica. Specifičnost ovog prostora je činjenica da će poslovni prostori i stambene jedinice biti direktno povezani sa hotelskim sadržajima, što će korisnicima obezbediti premium životni standard. Sam hotel će sa investicijom od 100 miliona evra za njegovu izgradnju raspolagati sa više od 220 soba. Kao i u svemu do sada, i u ovom sektoru Delta Holding u okviru kojeg posluje naš biznis, pomera granice i donosi inovacije na tržište i u ovom segmentu.

Kako se pravi i neguje dobar kolektiv?

Dobar kolektiv se pravi i neguje kroz kulturu otvorenosti, poštovanja, profesionalnog razvoja i priznavanja doprinosa svakog člana tima. Važno je da se zaposleni osećaju vrednovano i motivisano. Lider mora brinuti o ljudima i biti otvoren i za uspehe i za greške tima. Razvijena vizija mora biti jasno iskomunicirana timu, koji mora biti osnažen za njenu realizaciju. Kada ljudi zajednički rade na sprovođenju ideje u koju snažno veruju, međusobni odnosi su čvršći i svi ciljevi se lakše ostvare.

Gost je najvažniji, jer…

Gost je najvažniji jer je centar našeg poslovanja. Njegovo zadovoljstvo i lojalnost su ključni za uspeh i održivost naših hotela.

Hotel/restoran mora odisati lusuzom ili prednost dajete udobnosti?

Dok luksuz igra važnu ulogu, naš prioritet je da pružimo udobnost i osećaj dobrodošlice koji omogućavaju gostima da se opuste i uživaju u svojim trenucima provedenim kod nas. Spoj te dve važne stvari mi smo težili da istaknemo u potpuno novom restoranu Prime u hotelu Crowne Plaza, koji u svom novom konceptu predstavlja ekskluzivni poslovni restoran otvoren i za posetioce koji ne borave u hotelu. Fokusirani smo na visokokvalitetnu ponudu i uslugu, zato smo angažovali renomirane šefove, Bojana Laćmanovića Magija i Petra Žuljevića. Pristup restoranu sa ulica Vladimira Popovića i Zorana Đinđića, uz obezbeđen parking, učinili su ovaj prostor još dostupnijim za sve goste. U Prime restoranu gosti uživaju u lokalnoj kuhinji pripremljenoj na kvalitetan i reprezentativan način, promovišući najbolje što Srbija može da ponudi.

Šta je budućnost hotelijerstva/restoraterstva u Srbiji?

Mi smo na tržištu Srbije prepoznali rastući značaj kongresnog turizma za poslovanje hotela. Veliki potencijal u ovom polju videli smo u rekonstruisanom poslovnom i kongresnom delu Sava Centra, najvećeg kongresnog centra u ovom delu Evrope. Brojni kongresi koji su u prvih 45 dana rada u 2023. godini u Sava Centar privukli više od 25.000 učesnika iz zemlje i inostranstva, podstiču sinergiju naših biznisa. Jedan veliki događaj sa više hiljada učesnika može popuniti gotovo sve hotelske kapacitete u gradu. Posledično, rezultati za naše hotele su fantastični. To nam govori da su posetioci kongresa kao jednu od ključnih prednosti hotela Crowne Plaza prepoznali to što je hotel pasarelom povezan sa Sava Centrom.

Drugi važan faktor koji će obeležiti budući period u hotelijerstvu u smeru kongresnog turizma je i EXPO 2027, koji će doneti veliki razvoj pratećih sadržaja i infrastrukture. Stoga je ambicija Delta Holdinga da hotel visoke kategorije unutar Delta District-a otvori svoja vrata gostima u susret EXPO 2027, do kraja 2026. godine i tako doprinese razvoju kongresnog i turističkog sektora u Srbiji.

Koji su najveći problemi domaćeg turizma?

Veliki problem domaćeg turizma, što posebno važi za Beograd je u značajnim razlikama u popunjenosti kapaciteta tokom različitih perioda u godini. Postoji četiri do pet meseci godišnje kada su svi hoteli popunjeni i kada se zaista traži soba više. Međutim, zauzetost soba je u drugim periodima dosta niža. Važan zadatak svih u turizmu – državnih institucija, turističkih organizacija i investitora, je da stvaramo sadržaj koji će dovesti ljudi i van ovih meseci u kojima se obično održavaju kongresi koji sa sobom donose veliki broj gostiju iz inostranstva.

Izabrani ste za predsednika Skupštine HORES-a, krovnog udruženja hotelijera i restoratera u našoj zemlji. Kako gledate na izazove koji su pred Vama?

Gostoprimstvo je u srcu naše kulture, društva i zajednica. HORES, kao vodeće udruženje hotelijerstva i restoraterstva, predstavlja svaki deo sektora. Fokusirani na članice, mi smo kolektivni glas koji vodi kampanju za pozitivne promene: za zaposlene, za hotelska I restoraterska preduzeća, kao i za budućnost ugostiteljske delatnosti.

Predstavljajući najveći broj hotela i restorana, članica, širom naše Srbije, predlažemo inicijative resornom ministarstvu i Vladi Republike Srbije, utičemo na donosioce odluka, oblikujemo predloge i osnažujemo poslovni ambijent.

Želja svih naših članica je da HORES bude i ostane lider u hotelijerstvu i restoraterstvu Srbije, da naši kadrovi ostanu u našoj zemlji, u našim kompanijama, i da bude svima ponos da rade u ugostiteljstu. Takođe, cilj nam je da, kroz promotivne aktivnosti i HORES-a i TOS-a, pojačamo prisustvo na svim značajnijim međunarodnim tržištima, kako bismo privukli što više inostranih gostiju da koriste uslugih naših hotela i restorana, odnosno omogućimo im da uživaju u našem gostoprimstvu. Svi koji su spremni da nam pomognu na ovom putu, dobrodošli su.


O brendu i projektima

Portfolio hotela koji posluje u okviru Delta Holding grupacije, predstavlja pravi dragulj u svetu ugostiteljstva i hotelijerstva. Deo grupacije je hotel Crowne Plaza Beograd, koji svojom modernom arhitekturom i vrhunskom uslugom predstavlja idealno mesto za poslovne putnike i turiste. Radisson Collection Old Mill, spaja istorijski šarm sa savremenim dizajnom, pružajući nezaboravno iskustvo svakom gostu. Hotel Indigo, sa svojim jedinstvenim identitetom, inspirisan je lokalnom kulturom i umetnošću, nudeći autentičan doživljaj srpske prestonice. U Ljubljani se nalazi hotel InterContinental, koji svojim luksuzom i elegancijom dominira gradskom siluetom i privlači goste iz celog sveta. Pored luksuznog smeštaja, hoteli su dom i izuzetnim restoranima, kao što su Prime i Cveće zla, gde se fuzija ukusa i ambijenta spaja u savršenom gastronomskom doživljaju.

Fotografije: Hotel Crowne Plaza Beograd / IHG


Pročitajte i druge tekstove iz rubrike INTERVJUI

Najnovije na sajtu

Izaberite hotel po regiji

Socijalne mreže